Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer
Det har som sagt börjat trilla in delar nu Hade fått en avi på TRD vingen nu också , så åkte och plockade ut den också Vingen kommer att göra ett sånt otroligt lyft på bilen Kolfiber
Måste bara tacka alla personer (hoppas någon av er läser det här) för otroligt snabba och smidiga affärer Jag har inte fått ett dåligt intryck av någon person som jag har handlat av och de måste jag säga är inte vanligt så tack och fortsätt med de
Sweet med supra.. Ursviken som i skellefteå? Prem lagd iaf
Riktigt sweet
Yes har just flyttat dit ifrån Byske
Härligt hoppas att du och alla andra följare gillar vad som händer och kommer hända med bilen, Börjar ramla in delar så de kommer hända lite mer saker framöver nu
I brist på annat så trotsade man kylan (-31) och åkte till garaget en sväng för att provmontera TRD vingen och fälgarna:)
TRD vingen monterad. (ej 100% då den ska av för lack)
Sen åkte fälgarna på
Blev tajt fram, vet inte om de är för mycket färg på oket, ska köpa en tunn spacer till framdäcken. Ligger emot just och pass, tar lite i lite lite så de blir märken i lacken på oket Bak var de däremot inga problem
Kämpar på för fullt mest med att försöka komma på vilka sidokjolar jag ska köpa då mina hade så sjukt dålig form sen funderar jag på om jag ska köra utan addon delar på bakkjolen eller hur jag ska göra Tips mottages mer än gärna
Var och köpte Meguiars NXT all metal polysh för det min kompis hade började ta slut .. Vilket medel alltså de behövs ju inte mycket putsning med det för att se resultat mot för många andra produkter
Sen tänkte jag testa mig på att lacka tändkåpan .. Så jag våtslipade med p800 sandpapper sen så hoppades jag att resultatet skulle bli bättre än sist :p slängde på ett antal lager vet ej hur många :p
Och här har jag lagt på 4-5 lager klarlack Och som vanligt när jag är igång så ska de jävlas... Klart att de är skräp i lacken
Men turen vände när jag mätade framskivan och såg att jag har 323mm euro spec bromsar fram
Idag har uppfrächningen av motorutrymmet fortsatt, samt lackat vingen men när vi hade lagt 2 varv färg så märkte vi att underarbetet inte var bra gjort så de blir att slipa ner och spackla där de behövs innan vi ska lacka igen. Har även börjar plocka ur dämparna så dom är ute är mina nya coilovers kommer Sen kom Erik (Speed88 här på garaget) förbi med en AEM bredbandslambda som jag ska köpa av honom, har gått väldigt lite i hans E36 turbo, Kolla in hans projekt här på garaget om ni vill se en bmw som blir otroligt välbygd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=306102
slänger väl upp lite bilder så får ni se framstegen
Rickard lägger första lacken på vingen Lacken blev riktigt bra Sen märkte han det här och ett par till ställen där vi hade missat underarbete tyckte allt såg riktigt bra ut före lack , fattar inte att man kan vara så taggad att man missar de där men de är inte jordens undergång utan de är bara göra om och göra rätt Efter det så tykte jag att värmeplåten till turbosarna såg lite ledsen ut så den fick komma ut och känna på lite färg den med Glömde ta kort när den var färdig så de här är när den har fått 2 varv färg Efter den så var det ventilkåpornas tur då dom inte heller såg jätte roliga ut Slipa slipa Lite primer Och nu lite högglans svart Sen var de fästet till fjäderbensstaget som fick sig en skvätt färg Sen tog jag ut en framdämpare innan de var dags att ge sig Äntligen ute ! tur man hade hjälp Och en bild på Aem lambdan lite dammig bara
Har fortsatt i garaget idag, fick ganska mycket gjort då några kompisar har hjälpt till igen
Börjar med att visa lite saker som har lackats
Plasten runt växelspak och mätare såg ut såhär när jag köpte den. Nu testar vi med guld annars får vi lacka dom svarta. Sen tog jag lös en av krokarna från motorn för att testa lacka den också Undertiden så slipade Rickard ner vingfästet och fixade alla ojämnheter inför lack, och vips så var de dags för lite färg Färdig lackade med ett par lager 2komp klarlack, Hängde upp dom i bagageluckan så dom får härda ifred nu ett par dagar.(hängde dit dom innan vi åkte hem eftersom dom ska använda lacken på hans jobb imorgon) Avgassstemet åkte ut ur bilen också Någon som vet om avgastempen som ligger uppe till vänster på katten måste kopplas in på nya avgassystemet ? Nya avgassystemet, 2.5" decat och midpipe sen 4" catback Sen började jag rensa bagaget inför byte av soppapump och billjudsbygge samt flytta batteriet till reservhjulsbaljan Här syns även att jag har plockat ut bakdämparna idag också :p Jag kommer försöka plasta en baslåda tips och bilder på erat ljudbygge mottages gärna så man får lite idéer (behöver inte bara vara i supror) Måste säga att de var sjukt smidigt gjort för att byta soppa pump Sen började mer inredning få flytta på sig för att ta ut gamla Sony stereon från 90 talet samt att kolla om man skulle kunna byta till vita led i mätarhuset Någon som vet vad dom här lamporna heter ? är stora bara en vanlig t10 ? Sen lite lackade saker sedan tidigare tror de blir kanon Värmeskyddet till turbosarna
Huvudnhet :JVC KW-R510 högtalare fram och bak Hertz DCX 6.5tum Bas : JL Audio 10W0v3-4
absolut inget som kommer vinna någon tävling, men det kan nog spela bra nog för att lyssna när man åka på långa turer plus att jag länge har velat plasta en baslåda
angående avgastemp sensorn så behövs inte den kopplas in. du lär inte märka av någon skillnad på bilens effekt med den i eller inte. Så antingen klippa av den eller försöka demontera den inifrån bilen
angående avgastemp sensorn så behövs inte den kopplas in. du lär inte märka av någon skillnad på bilens effekt med den i eller inte. Så antingen klippa av den eller försöka demontera den inifrån bilen
Okej men de börjar inte lysa varningslampor eller att den börjar gå dåligt .. Den använder väl den för luft och bränsle blandningen ? :p är bara orolig så jag inte ställer till de för mig :p
LubbaFellman skrev:
stora lampan är T10 den andra mindre är T5
vad bra de är bara dom storlekarna ? Då ska jag åka och handla lite led lampor innan jag drar till garaget nästa gång Tack för hjälpen
skall inte vara någon fara. har klippt den på min egna och det blir inga varnings lampor. brukar vara standard att man klipper den när man gör om den till exempel till singel turbo.
angående avgastemp sensorn så behövs inte den kopplas in. du lär inte märka av någon skillnad på bilens effekt med den i eller inte. Så antingen klippa av den eller försöka demontera den inifrån bilen
Okej men de börjar inte lysa varningslampor eller att den börjar gå dåligt .. Den använder väl den för luft och bränsle blandningen ? :p är bara orolig så jag inte ställer till de för mig :p
LubbaFellman skrev:
stora lampan är T10 den andra mindre är T5
vad bra de är bara dom storlekarna ? Då ska jag åka och handla lite led lampor innan jag drar till garaget nästa gång Tack för hjälpen
Iaf dom du har på bild, sen i diverse lamp vred och ac panel osv kan de va lite andra socklar