4497
Sök

BMW318iT - startar inte

5 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Min gamla trogna BMW318T/E46 startar inte. Det hörs ett tickande ljud och alla lampor syns i panelen men den vägrar tända. Testat med hjälpstartare men icke. Vad kan det vara för fel?

/anders

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 januari 2016
O du fick ordentlig kontakt med "starthjälpen"? Man kan behöva trixa lite, och/eller hitta en bra jordpunkt till minus-kabeln (tex en motordel av metall)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

5 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
jag provade att fästa i en metall, motordel men det gick sämre. Den tänder liksom inte

4 474 Inlägg
11 januari 2016
Men startmotorn spinner som den skall?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

5 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
nopp det tickar bara när jag vrider på starten.. har den pajat tro?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
11 januari 2016
AndersPH skrev:
nopp det tickar bara när jag vrider på starten.. har den pajat tro?

Tomt batteri?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
misstänker det därav starthjälpen som inte hjälper

4 474 Inlägg
11 januari 2016
Om det tickar så är batteriet "tomt". Är det likadant med "starthjälpen" så är starthjälpen antingen kass eller så är det dålig kontakt mellan starthjäl & din bil. Bogsera igång bilen?

5 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
okey skall testa igen

Följ strömmen..
233 Inlägg
12 januari 2016
Om ett batteri är trasigt (oftast kortsluten cell) så hjälper det inte med starthjälp då den kortslutna cellen tar all ström från starthjälpen. Koppla bort det gamla batteriet och testa med ett annat (se till att det batteriet är bra) batteri. Klickar det fortfarande med ett nytt batteri är det troligtvis fel på startmotorn.

Sök