Beror på, vill någon låna en gammal 850, då kastar jag nyckeln till personen och säger varsågod, även morsan och mindre begåvade polare.
Är det en bil jag är mer rädd om, men inte har investerat hela mitt liv i, säg raggarbilen, mopeden, firmabilen, vardagsbilen jag själv använder till jobb, så är det nästan samma sak, 'här haru nyckeln kör lugnt', självklart inte till vem som helst men familj och nära bekanta.
Är det ett projekt som hållits på med en längre tid, en ögonsten som jag verkligen känner att jag har investerad tid i, och även är känslomässigt involverad i, och polarna eller någon i min familj som jag vet inte är riktig bil nörd som kan uppskatta vad som lagts ner, och att köra Bra, så är det helt nobben. Ett enkelt Nej, och ett Nej till direkt om det inte fattar på första.
Ena polaren kör sådär, alltså det är trafiksäkert, men parkering och trottoarkanter, avståndsbedömning vid trånga trånga utrymmen och liknande är inte alltid bäst, han får låna min bil om han vill, men ska han låna fin bilen ovanför som jag skriver om, det kan han fet glömma...
Var jävligt nojjig förr i tiden, fick hjärtat i halsgropen varje gång morsan körde min bil och slirade lite väl på kopplingen, men det har med tiden lagt sig. Byter hellre koppling något år oftare än att må dåligt över att någon annan kör/lånar bilen, det är ju familj liksom och det är bara en bil..
_----------'