Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
eftersom min budget inte är den starkaste.. och jag ville ha bilen låg till Vallåkra så fick det bli sätta kapen i fjädrarna. men ville inte att det skulle se ut hur som helst! så jag måla fjädrarna röda
även skålarna fick sig en dusch
bättre än brunt fult underedsmassa
även ena sidan blev färdig, med ny bromsköld, handbromsbackar och skiva
ny stötdämpare med
på andra sidan han jag få på stötdämpare och ny bromssköld
kräninghammarstget, pannhardstaget är påplats! även handbromsvajern är påplats! ser mycket trevligare ut i bakvagnen nu!
hej alla igen efter en varm och skön sommar! har bara kört med bilen sen jag fick mitt körkort, så har inte haft något material att uppdatera med.. men tänkte väcka projektråden igen, vad tycker ni om det? under vinterns gång, ska det renoveras framvagn, blästra, måla upp, pressa polyturanbussingar, coilovers, nya bromsar. ska även bytta koppling, 6 puckad fjädrad sinter, förstärkt tryckplatta och pottsvänghjulet. skall även trimma bilen lite. på listan står 3" lmm, R-spridare, ställbar btr och mappade chipp. turbo är redan checkad och monterad! tänkte jag skulle bjuda lite bilder på vad som har hänt under tiden!
bilder från en härlig och varmsommarkväll!
bilder från Vallåkra en rörig bild va även med i Bilsport med bilen
bytade ratt och fräscha upp inredningen igen höstbilder kopplingen som ska monteras
även införskaffat en vardagsbil, som jag har hållt på att pilla med mer info finns bland mina bilar! volvo original addon som ska göras vid och lackas!
kommentera gärna så jag får tillbaka energin att uppdatera här på garaget!
Härligt! Vad har du för planer för den vita pärlan?
Planerna just nu är att fräscha upp ännu mer, addonläpparna ska bara lackas, nya regskyltar ska på och en reflexramp. Är även sugen på en ankstjärt. Efter vinternsgång ska det på snyggare fälgar, snyggare ratt och tona rutorna sen ska det va en fin brukis
Härligt! Vad har du för planer för den vita pärlan?
Planerna just nu är att fräscha upp ännu mer, addonläpparna ska bara lackas, nya regskyltar ska på och en reflexramp. Är även sugen på en ankstjärt. Efter vinternsgång ska det på snyggare fälgar, snyggare ratt och tona rutorna sen ska det va en fin brukis
lite bilder på vardagsbilen idag! putsat och gnidigt hela dagen även monterat reflexramp och nya regplåtar blev redigt fräsch
har även slipat ner addonläpparna, så snart ska dem lackas! hoppas snart jag kan komma igång med renoveringen av framvagnen och bygga coils! byta koppling blir till våren när bilen tas ut! mvh!
tog hem baslådan för att börja bygga om låda och göra vid slutsteg rensad setupen, 2 st carpower 10:or (tunga!!! 15kg st) Sinus Live slutsteg, 1500w och en konding
stor magnet? har även gjort vid svänghjulet till kopplingen! addonläpparna är snart nerslipade till brukisen
long time no seen! tänkte dra ihop en liten update, va ett tagsen nu ju
740 turbon uttagen inför gymnasieprojekt!
nyrenoverad framvagn inhandlades
bäste JKL fick agera som dragare
även nya bromssköldar inhandlades
3" luftmassemättare. R-spridare och mappade chip ska även monteras! nya O-ringar ska även R-spridarna få
kopplingen som ska monteras. 6 puck fjädrar sinterlamell, sachs förstärkt tryckplatta och enkelmasse svänghjul
har även lagt en beställning på coilovers runt om till turbon. så nu kan jag åka redigt lågt om jag vill
lite bilder på den vite 740in tänkte jag bjuda på med
fick byta allt inom bränsleväg för den klödda, så nya soppapumpar och filter. har inte bild på när jag bytade den i tanken
men den fortsatte klödda. så jag bytade lambdan. haha den va helt slut men det va inte felet.. men efter ex antal timmar felsökning så hitta jag felet! luftmassemätare kontakten va det glapp i.. så nu går bilen igen
firades med lite sprättade
testade även montera tevo classic fälgarna på Jkl. satt som en käftsmäll
sen har vi ett till projekt, pv 544 som va lite halvröten i bakstummen. men nu är allt bytat till frisk ekonomiplåt. mycket jobb kvar bara haha