Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
Aluminiumlisten på bakdörren monterades, nu är alla lister monterade vid fönsterna
köpte även en reservdels 740 idag. ska plocka framvagn på den och byta på min A-traktor för jag krökte den i vintras. ska självklart ta grejer till turbon med från den
nu fattas bara ena skinnstolen, plasten under ratten och mätarna i A-stolpen. sen är inredningen färdig
började på projekt nr 2 igår, motor, låda och kardan är ut rivit
framvagnen är nerriven också, nerslipad, fjädrarna är kapade. ska bara målas, sen ska den monteras på A- traktorn! hoppas mina kofångare kommer snart så man kan börja sätta ihop bilen på allvar mvh
Är ganska okunnig inom sådant, men varför använde du inte klarlack?
är förmodligen en solid lack han har, då behövs ingen klarlack. Däremot om man lackar metalliclack lack så måste man ha på klarlack för att det ska bli blankt.
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Är ganska okunnig inom sådant, men varför använde du inte klarlack?
är förmodligen en solid lack han har, då behövs ingen klarlack. Däremot om man lackar metalliclack lack så måste man ha på klarlack för att det ska bli blankt.