Äger en saab 9-3og 2001a med as1 ljudsystemet, dvs 2st 3,5" i instrumentpanelen och 2st 6x9" i hatthyllan. Jag är absolut inte tillfredsställd utav originalljudet och har därmed planer på att installera 2st 6,5" i sidodörrarna fram. Ber er att ha lite tålamod och överseende då jag fortfarande är rätt grön på billjud.
Har bytt ut original HU mot JVC KW-R910BTE och kontrollerat att kablar finns framdragna i dörrsidorna. Däremot är jag lite kluven om vart de tar vägen. Som jag har förstått det så har de kraftigare ljudsystemen ett original slutsteg dit dessa kablar går trots att as1 saknar detta steg?
Har kollat runt lite på lösa 6,5" element och kitsystem och det jag fastnade för var ett kit från MDS. Är dock osäker hur detta skall kopplas med nuvarande kablaget.
http://www.mds.se/fp-650-2.htmlHade helst viljat slippa både extern slutsteg och baslåda för att få ett hyfsat bastryck och bra ljud(subjektivt jag vet). Det jag saknar just nu är det där bastrycket i musiken, men vill inte att basen ska ta över musiken helt och hållet. Är jag helt ute och cyklar om jag tror att ett par 6,5"or i dörrarna kan hjälpa mig åstadkomma detta?
Så en sammanfattande frågeställning:
Är kitet jag länkat en lämplig lösning för uppgraderingen jag söker?
Vart tar kablarna menade för högtalare i dörrsidorna vägen?
Hur kopplas detta isåfall ihop med mitt nuvarande ljudsystem och kan det göras utan att behöva köpa ett externt slutsteg?