Hej! Inte haft tid att jobba med detta projektet nu under dessa dagarna så fick jag tid igårkväll/natt!
Därför kommer en större update nu
Hämtade bilen och körde den till verkstaden, den startade utan problem och gick jävligt fint, suget efter att få ihop den på nytt blir bara större
Körde in bilen i verkstaden, in på lyften och började direkt med att plocka bort huven, rätt intressant när man var själv haha, dock så var det inga större problem.
Här var huven borta så jag började med att kolla vad som behövde släppas och inte släppas, jag började med luftburen och lite sladdar runtom. Började släppa från generator bland annat och försöka få bort kabelhärvan lite åt sidan.
Efter det så hissade jag upp bilen (bortskämd som fan med lyft:D) så tappade jag olja och kylarvätskan, inga bilder på detta dock för det var inte så värst intressant.
Här var kylare borta och avgasröret släppt från grenrör, en pinnbult small av från det grenröret, dock inget att förlora sömn över för det ska inte användas!
Passade på att hissa upp och plocka bort avgassystemet, satt med en m6'a och 2 gummiupphängningar så det var inget svårt, tanken är att jag ska kapa och bygga eget så det låter lite häftigare
Jag släppte servopumpen från motorn här för att jag fick ingen servo på den andra motorn, och jag bytte generator på de två motorerna för att der var en hel del glapp i generatorn som satt på b25'an.
Gick över och satte på remmen direkt till vattenpump och generator på b25'an, jag bytte även till kamaxelgivaren som satt på b20'n för att den på b25'an gick åt helvete hehe. Så nu äntligen börjar motorn bli hel igen!
Efter att ha släppt tråget på motorn som sitter i bilen för att byta på b25'an så var det bara resterande skruvar på växellådan och motorfäste som var kvar, efter mycket byggande av diverse förläggare hylsor och eltejp så var alla bultar på växellådan borttagna.
Efter det så var det bara att hissa ner bilen och släppa muttrarna till motorfästen och så kallade jag på 2 andra som var där för hjälp med att lyfta motorn, sagt och gjort så börja vi hissa tills motorfästena inte höll motorn längre så skakade vi loss lådan utan några som helst problem och började lyfta.
Inga som helst problem med detta och det var jävligt härligt att ha detta jobbet gjort, när vi lyfte ut motorn så var klockan kvart i 4 på morgonen/natten.
Här står motorerna bredvid varandra, omöjligt att se om det är b20/b25
, nu återstår bara att skifta koppling, tråg, olja, filter, tändstift för uppstart
Klockan 04:30 så var jag redo att gå hem, får se när jag har tid att sätta ner motorn, förhoppningsvis nån gång i veckan, tvivlar dock på det.
En stor update för att kompensera lite för att tråden varit död
Ber om ursäkt för felstavningar och dess like, skrev på mobilen denna gången