25 mars 2016
Trådstartare
Bilen har alltid gått bra men ibland har den dött när man kört, oftast om du kört på motorväg ett tag för att sedan sakta in vid en rondell eller annat så tvärdör den.(automatlåda) ett par gånger när man ska starta den har de inte hänt nått, det klickar till bara men startmotorn går inte i, så har man fått ändra på växlingslägerna sen funkar de och så har den startat direkt. Nu en dag så var den plötsligt stendöd, helt omöjlig att få igång. Tänder till något lite ibland men långt ifrån så att den ska hoppa igång. Bränslepumpen går igång men jag tycker den låter ovanligt högt och när den sen slutar tycker jag mig ibland höra ett bubblande ljud. Stiften är blöta men ingenaning om det är tillräckligt. Då min farsa oftast kör bilen kan jag inte minnas om bränslepumpen alltid låtit så högt och min farsa sa att han trodde inte den hade låtit så innan. Felsökt den och den hittar genast att något är fel men ingen felkod, har inte lärt mig den riktigt än me live data o allt som finns men ska läsa instruktionsboken senare idag! Men någon som har någon koll på vad felet kan vara? Bränslepump/kamaxelgivare? Motorn har kompression och när man kör på startmotor är de som att den går runt visst antal varv, sen tänder till, sen samma rytm hela tiden, spelar ingen roll om man gasar eller ej.
Tacksam för svar!