3526
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
KHRacing
12 augusti 2008
Trådstartare
#621
krille_hlm skrev:
Kan du inte konfigurera om sprutet för de spridarna som du har i nu då?

nej det är inlödat i boxentyvärr.

kanske borde på peka för leverantören att man skulle bygga in en liten tvålägeskontakt ?

BMW
151 Inlägg
12 augusti 2008
#623
Stort Grattis till uppstarten tongue

~~~Se det från den pussy-tiva sidan~~~
SPONSOR: http://www.streetperformance.se/
Mitt projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=95979

666 Inlägg
12 augusti 2008
#624
brutal bil smile grattis smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
12 augusti 2008
#625
KHRacing skrev:
Henrik Elg skrev:
Ja bland annat! Kom med mitt personliga stöd med ju! Lät till och med fantan stå kvar hehe...

Fantan e slut nu fressten :-)

Ska se vad jag kan göra åt saken!!!


KHRacing
12 augusti 2008
Trådstartare
#626
Henrik Elg skrev:
Ska se vad jag kan göra åt saken!!!

light då eller ?
:-)

271 Inlägg
13 augusti 2008
#627
KHRacing skrev:
krille_hlm skrev:
Kan du inte konfigurera om sprutet för de spridarna som du har i nu då?

nej det är inlödat i boxentyvärr.

kanske borde på peka för leverantören att man skulle bygga in en liten tvålägeskontakt ?

Går och hänga på motstånd så "blir" spridarna högohm


KHRacing
14 augusti 2008
Trådstartare
#628
youask skrev:
KHRacing skrev:
krille_hlm skrev:
Kan du inte konfigurera om sprutet för de spridarna som du har i nu då?

nej det är inlödat i boxentyvärr.

kanske borde på peka för leverantören att man skulle bygga in en liten tvålägeskontakt ?

Går och hänga på motstånd så "blir" spridarna högohm

fick motstånden på posten idag - lödade dit dem...

monterade 998cc spridarna...

inget funkade - bilen gick som SKIT......

till slut efter flera timmar hittade vi att bränsletrycksregulatorn hade gått sönder - en del av membranet hade gått i flera bitar som sedan fastnat lite i returslangen.

vi fixade detta med en ny "grej" till membranet - men det funkade inte ändå....

Då upptäckte vi ett till "stort" fel smile

de två slangarna på BTR satt fel..... Inte så kontigt att det gick om skit...

Imorgon byts Bränsletryckregulatorn & sedan testar vi igen på slangarna på rätt ställe :-)

hjs

9 Inlägg
14 augusti 2008
#629
Hej!

Har ni ändrat inställningar i VEMS för dom större spridarna?

Mvh

KHRacing
14 augusti 2008
Trådstartare
#630
lillegarver skrev:
Hej!

Har ni ändrat inställningar i VEMS för dom större spridarna?

Mvh

japps - spridaretiderna (heter det så? ) & tändning lades det på/togs bort väldigt lite i taget igår när vi provade.

Dock så ficj vi aldrig det att funka innan vi drog hemåt. Idag fortsätter vi med rätt slangalslutningar & rätt inställningar.
:-)

9 Inlägg
14 augusti 2008
#631
Hej igen!

Vad kör ni på för bränsle?

Har ni Bredbands lambda / EGT & knackavlyssning inkopplat.

Mvh

72 Inlägg
14 augusti 2008
#632
lillegarver skrev:
Hej igen!

Vad kör ni på för bränsle?

Har ni Bredbands lambda / EGT & knackavlyssning inkopplat.

Mvh

e85...  bredbandslamda och EGT är monterat... knackavlyssning behövs inte för tillfället då pelle bara ska mappa den väldigt snällt...
Senast redigerat av cerveza (14 augusti 2008)

Kalibrerar bilar.

9 Inlägg
14 augusti 2008
#633
Ska du köra på Vallåkra?

Hojta till om ni inte får rätt på maskin.

Mvh

1 867 Inlägg
14 augusti 2008
#634
Var det KLs bränsletrycksregulator? Kompisen hade en sån i sin bil, membranet gick sönder två gånger på raken, och vi har haft en längre diskution med petra på KL och dom ska ta bort den ur sortimentet.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

KHRacing
14 augusti 2008
Trådstartare
#635
lillegarver skrev:
Ska du köra på Vallåkra?

Hojta till om ni inte får rätt på maskin.

Mvh

Hojta HOJTA H O J T A


-----------------------------

har ingen fungerande generator, men batteriet räcker tillräckligt länge iaf.

har ikvälls kör ca 400 meter med bilen :-) ... Meningen är att bilen skall köras på släpet till Vallåkra imorgoneftermiddag -

Växellådan kändes mkt konstig, men med lameller som stått still i 3,5år & en icke injusterad kopplingspedal/axel så tog det ca 45min att justa det så det passade/släppte !

Ser du detta Marco så slå mig en plings direkt, du har nummret.
ring på hemnummret tills kl: 23 sedan på mobilen.

mvh Kristian
Senast redigerat av KHRacing (14 augusti 2008)

KHRacing
14 augusti 2008
Trådstartare
#636
Koop skrev:
Var det KLs bränsletrycksregulator? Kompisen hade en sån i sin bil, membranet gick sönder två gånger på raken, och vi har haft en längre diskution med petra på KL och dom ska ta bort den ur sortimentet.

Jupps - det var det - har rasat  två stycken sådana nu (en igår & en till idag)

Så som ett litet nödläge så anpassades slangarna till en BTR från en Nissan Cherry Turbo, inga probkelm då plötsligt..

Nu är det lite mera noggrant med att få bilen att varva mer än 1500... smile

9 Inlägg
14 augusti 2008
#637
Är det meningen att du ska köra fullgas på Vallåkra?

Vad är fel med generatorn? Det är i mina ögon helt förkastligt att mappa utan korrekt laddning.

Har du koll på vilka tändlägen som funkar på en evo motor?

Har ni kollat så att tändningen stämmer med stroboskop lampa?

Är bredbands lambdan inkopplad i VEMSet?

Verkar maskin gå hyffsat ok på dom varvtalen du kört den?

Har inte kvar ditt nummer.

Mvh

KHRacing
15 augusti 2008
Trådstartare
#638
lillegarver skrev:
..........................

Har inte kvar ditt nummer.

Mvh

Har skickat PM med nummer :-)

72 Inlägg
15 augusti 2008
#639
lillegarver skrev:
Är det meningen att du ska köra fullgas på Vallåkra?

Vad är fel med generatorn? Det är i mina ögon helt förkastligt att mappa utan korrekt laddning.

Har du koll på vilka tändlägen som funkar på en evo motor?

Har ni kollat så att tändningen stämmer med stroboskop lampa?

Är bredbands lambdan inkopplad i VEMSet?

Verkar maskin gå hyffsat ok på dom varvtalen du kört den?

Har inte kvar ditt nummer.

Mvh

hej Marco... din hjälp behövs VERKLIGEN smile

som du säger så måste han ha en fullt fungerade generator... vore förödligt om man tappar spänning till pumparna eller nått annat så man rasar..

tändlägena på en evo motor är lite halvknepigt då den inte tål mkt förtändning alls..brinner väldigt fort i dom motorerna... folk brukar inte köra mer än 12-15 grader på dom vid max moment i motorn..

har strobat in den *hyffsat* vet inte om han har gjort det seriösare sen uppstarten

den ska gå *hyffsat* att köra den... bredbandslambdan är inkopplat i vemset men inte konfigurerad...



             Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.

9 Inlägg
15 augusti 2008
#640
cerveza skrev:
lillegarver skrev:
Är det meningen att du ska köra fullgas på Vallåkra?

Vad är fel med generatorn? Det är i mina ögon helt förkastligt att mappa utan korrekt laddning.

Har du koll på vilka tändlägen som funkar på en evo motor?

Har ni kollat så att tändningen stämmer med stroboskop lampa?

Är bredbands lambdan inkopplad i VEMSet?

Verkar maskin gå hyffsat ok på dom varvtalen du kört den?

Har inte kvar ditt nummer.

Mvh

hej Marco... din hjälp behövs VERKLIGEN smile

som du säger så måste han ha en fullt fungerade generator... vore förödligt om man tappar spänning till pumparna eller nått annat så man rasar..

tändlägena på en evo motor är lite halvknepigt då den inte tål mkt förtändning alls..brinner väldigt fort i dom motorerna... folk brukar inte köra mer än 12-15 grader på dom vid max moment i motorn..

har strobat in den *hyffsat* vet inte om han har gjort det seriösare sen uppstarten

den ska gå *hyffsat* att köra den... bredbandslambdan är inkopplat i vemset men inte konfigurerad...



             Mvh Mattias

Vad är problemet med generatorn, laddar den lite? Inget alls? Funkar laddningslampan?

Är bredbandslambdan inkopplad via serie porten? Behöver den verkligen konfigureras då? Har testat med VEMS WB O2/EGT till VEMS mappnings program & då visar allt rätt med en gång.

DÅ måste det strobbas riktigt så att grundläget är känt.

Vad händer över 1500rpm? Fett, magert eller misständ?

Jag har hör detsamma ang. tändläge på EVO motorer. Jag tycker att det är bättre att börja på bensin för då är det enkelt att mappa fram korrekt tändning med hjälp av elektronisk knackavlyssning.

Sitter det fungerande bränsle & oljetrycks mätning i bilen?

Mvh Marco


Sök