Nu med fullt fungerande bil !
----------------------------------------------------------------
tidigare byggen,
CRX -89,
http://www.geting.se/image.php/20317-crx89_005.jpg
CRX -86,
http://www.geting.se/image.php/20316-image008.jpg
AE86 -86,
http://www.geting.se/image.php/20315-ae86.jpg
BMW 318 Superbudgetdrifter,
http://www.geting.se/image.php/20318-normal__DSC5995.JPG
Roadkart900 -06,
http://www.geting.se/image.php/20314-image014.jpg
-----------------------------------------------------------------------------
[b]Bil:
[size=16]Mitsubishi EVOLUTION II 1994[/size]
http://www.geting.se/image.php/18817-1.JPG
Motor:
4G63T 2L TwinCam Turbo
Wiseco överdimensionskolvar 8:1
Wiseco kolvringar
Eagle stakar
ARP pinnbultar till överfall på stakar
ARP pinnbultar till topplock
ARP pinnbultar till gördel i block
Clevite race ramlager
Clevite race vevlager
portad topp
Matchportade kanaler i topp, grenrör & insugsplenum
Cometic topplockspackning i flerskiktsstål
1240cc B J P RACE spridare
AEM fuel rail, starkt moddad
DN Performance grenrör, coatat på insidan
Precision 680hk turbo
Balansaxel borttagningskit
NGK Bp6es standardstift med 0,5 gap
10,5mm race tändkablar av värsta modell
Injen oljelock
borrat & honat block
NX lustgaskit ca: 200hk (kommer inom kort)
Oljecatchtank 0,75L med 3st filter
4" K&N luftfilter (stort)
http://www.geting.se/image.php/18816-PICT9910.jpg
Motorstyrning:
VEMS 3.3... Stort tack till Jörgen Karlsson, www.vems.se
Avgassystem:
DNP grenrör
3" downpipe som är omformad till 2,85" första 2cm, 3meter rakt 3" rör till 3" SBF katt
ihopsvetsad med KLRacing 3" ljuddämpare av rostfri med 4" utblås
Vattenkylning:
Numera frontmonterad Celica GT-4 vattenkylare.
3st 10" KLRacing elfläktar, separatstyrda med strömbrytare
Insugskylning:
KLRacings största intercooler 730x380x104mm, med 2,5" tryckrör i stålrör.
kinadump HKS-kopia svetsad i tanken på intercooler(mkt högljudd) 730x380x104mm
Oljekylning:
27 raders oljekylare med mc-elfläkt, av effektiv modell, pressade slangar.
Bränslesystem:
Fast by Tommy, handgjord bränsletank i 1,5mm rostfritt med inbyggd catchtank &
dubbla HencoRacing 285L/Min pumpar
Alfa 75 Turbo bränslefilter
Dubbla 8mm matarslangar, enkel 8mm returslang.
Soppan skall räcka till minst 1000hk
AEM kopia Bränsletrycksregulator
Transmission:
Mitsubishi orginal växellåda, orginal diffar & fördelningslåda med rwd konvertering.
(möjlighet finns att bygga om till 4wd på ca 30min)
Clutch Masters race 7,25" (184MM) 2-skivig NasCar koppling, med utbytta lamellcentrum
då orginalen höll 20 min på låglast (inkörning utav motorn)
Ombyggt svänghjul (även lättat)
Bromsar:
Fram: XYZ 330mm skivor med 6-kolvsok
Bak: orginal just nu, inom kort XYZ 282mm skivor med 4-kolvsok
D2 Hydraulisk handbroms kopplad via Sellholm backventil
http://www.geting.se/image.php/20321-D2-2-1-HandBrake.jpg
Stålomspunna Goodridge bromsslangar runt om
Fälgar:
2 set 15" med isdäck & rallycrossdäck för strippen
2 set 16" med 205/55-16 gatdäck för driftingträning
2 set 17" med 205/40-17 TOYO T1-R framdäck, samt 215/40-17 bakdäck
2 set 18" 215/35-18 Fullrun gatdäck
Chassie:
D2 RacingSport coilovers ProSport TILL SALU
http://www.geting.se/image.php/20322-coilover.jpg
D2 RacingSport camberplattor (ingår i dämparkittet)
http://www.geting.se/image.php/20323-4-9.jpg
Kaross:
F1-speglar i plast, (110g styck)
3mm orangefärgade Lexanrutor runt om
Toklättade dörrar runtom, även borrade (dock med krockbalk fortfarande monterad)
Igenlagd tanklucka
Kolfiber GT-vinge med 10mm genomskinliga lexanfästen
Ombyggd frontplåt för montering av större IC samt oljekylare.
Glasfiber EVO3 frontspoiler med "snabbfästen"
Glasfiber EVO3 frontläpp
Igenlagda bakre dörrhandtag
Takskoop (skall göras hål för att ta in friskluft)
Inredning:
Kolfiber racingstolar från www.HOVA.com
Handgjord fotplatta i alu till passagerare
Kolfiberfotplatta till förare
OMP rallyratt, grå mocka.
Snapoff nav
0,5mm alu-dörrsidor
5" varvräknare med Shiftlight
Oljetryck
Oljetemp
Vattentemp
Bränsletryck
Avgastemp
turbotrycksmätare inbyggt separat i instrumentpanelen
HKS Turbotimer
Lättning:
Borttaget ABS och A/C.
http://www.geting.se/image.php/20330-88.JPG
Alla metallbeslag som ej är nödvändiga är bortkapade,
alla asfaltsmattor borttagna
http://www.geting.se/image.php/20329-555.JPG
Servostyrning ersatt med icke servo styrrack.
Säkerhet:
12-punkts FIA specs racingbur med extra rör.
FIA brandsläckningssystem med 2 nozzlar (kommande)
1mm bakre torpedvägg i alu.
1mm hatthylla i alu
Utvändig / invändig huvudströmbrytare. 60mm race bogseröglor fram & bak.
Övrigt:
Att söka sponsring är aldrig lätt. Det finns inga riktlinjer för detta anser jag,
allt beror på hur man lägger fram sitt erbjudande/förslag.
Vissa företag har som regel att aldrig sponsra en privatperson, några
vill gärna ge dig lite rabatt, och ett fåtal förstår verkligen innebörden av
att synas under de rätta omständigheterna & ställer upp till 100% med
delar & pengar. Jag skickade ut en stor mängd CD-skivor med info om
mig själv & vad jag gjort tidigare. De flesta bekräftade inte ens att de fått
min förfrågan (skivan). Vissa ringde jag upp för att få bekräftelse.
Sponsorer för 2009: Klicka på bilden
Jag blickr gärna framåt med tanke på alla tidigare motgångar jag haft med olika saker
under bygget gång, bla. sabotage utav motorn & stulna delar i garaget
Så ett stort tack till alla dessa företagen & framförallt till www.styling4u.se
http://www.geting.se/image.php/144765-blandat.JPG
fakta:[/b]
Vikt: 905kg torrvikt med vätskor men ej bensin
Effekt: 500 + hk 700+ NM beräknat på spridaretider & laddtryck
prestanda: ..... spinner fullt i trean vid gaspådrag iaf änsålänge
GATLEGAL MED ALLT, förutom effekten & vingen.
----------------------------------------------------------------
tidigare byggen,
CRX -89,
http://www.geting.se/image.php/20317-crx89_005.jpg
CRX -86,
http://www.geting.se/image.php/20316-image008.jpg
AE86 -86,
http://www.geting.se/image.php/20315-ae86.jpg
BMW 318 Superbudgetdrifter,
http://www.geting.se/image.php/20318-normal__DSC5995.JPG
Roadkart900 -06,
http://www.geting.se/image.php/20314-image014.jpg
-----------------------------------------------------------------------------
[b]Bil:
[size=16]Mitsubishi EVOLUTION II 1994[/size]
http://www.geting.se/image.php/18817-1.JPG
Motor:
4G63T 2L TwinCam Turbo
Wiseco överdimensionskolvar 8:1
Wiseco kolvringar
Eagle stakar
ARP pinnbultar till överfall på stakar
ARP pinnbultar till topplock
ARP pinnbultar till gördel i block
Clevite race ramlager
Clevite race vevlager
portad topp
Matchportade kanaler i topp, grenrör & insugsplenum
Cometic topplockspackning i flerskiktsstål
1240cc B J P RACE spridare
AEM fuel rail, starkt moddad
DN Performance grenrör, coatat på insidan
Precision 680hk turbo
Balansaxel borttagningskit
NGK Bp6es standardstift med 0,5 gap
10,5mm race tändkablar av värsta modell
Injen oljelock
borrat & honat block
NX lustgaskit ca: 200hk (kommer inom kort)
Oljecatchtank 0,75L med 3st filter
4" K&N luftfilter (stort)
http://www.geting.se/image.php/18816-PICT9910.jpg
Motorstyrning:
VEMS 3.3... Stort tack till Jörgen Karlsson, www.vems.se
Avgassystem:
DNP grenrör
3" downpipe som är omformad till 2,85" första 2cm, 3meter rakt 3" rör till 3" SBF katt
ihopsvetsad med KLRacing 3" ljuddämpare av rostfri med 4" utblås
Vattenkylning:
Numera frontmonterad Celica GT-4 vattenkylare.
3st 10" KLRacing elfläktar, separatstyrda med strömbrytare
Insugskylning:
KLRacings största intercooler 730x380x104mm, med 2,5" tryckrör i stålrör.
kinadump HKS-kopia svetsad i tanken på intercooler(mkt högljudd) 730x380x104mm
Oljekylning:
27 raders oljekylare med mc-elfläkt, av effektiv modell, pressade slangar.
Bränslesystem:
Fast by Tommy, handgjord bränsletank i 1,5mm rostfritt med inbyggd catchtank &
dubbla HencoRacing 285L/Min pumpar
Alfa 75 Turbo bränslefilter
Dubbla 8mm matarslangar, enkel 8mm returslang.
Soppan skall räcka till minst 1000hk
AEM kopia Bränsletrycksregulator
Transmission:
Mitsubishi orginal växellåda, orginal diffar & fördelningslåda med rwd konvertering.
(möjlighet finns att bygga om till 4wd på ca 30min)
Clutch Masters race 7,25" (184MM) 2-skivig NasCar koppling, med utbytta lamellcentrum
då orginalen höll 20 min på låglast (inkörning utav motorn)
Ombyggt svänghjul (även lättat)
Bromsar:
Fram: XYZ 330mm skivor med 6-kolvsok
Bak: orginal just nu, inom kort XYZ 282mm skivor med 4-kolvsok
D2 Hydraulisk handbroms kopplad via Sellholm backventil
http://www.geting.se/image.php/20321-D2-2-1-HandBrake.jpg
Stålomspunna Goodridge bromsslangar runt om
Fälgar:
2 set 15" med isdäck & rallycrossdäck för strippen
2 set 16" med 205/55-16 gatdäck för driftingträning
2 set 17" med 205/40-17 TOYO T1-R framdäck, samt 215/40-17 bakdäck
2 set 18" 215/35-18 Fullrun gatdäck
Chassie:
D2 RacingSport coilovers ProSport TILL SALU
http://www.geting.se/image.php/20322-coilover.jpg
D2 RacingSport camberplattor (ingår i dämparkittet)
http://www.geting.se/image.php/20323-4-9.jpg
Kaross:
F1-speglar i plast, (110g styck)
3mm orangefärgade Lexanrutor runt om
Toklättade dörrar runtom, även borrade (dock med krockbalk fortfarande monterad)
Igenlagd tanklucka
Kolfiber GT-vinge med 10mm genomskinliga lexanfästen
Ombyggd frontplåt för montering av större IC samt oljekylare.
Glasfiber EVO3 frontspoiler med "snabbfästen"
Glasfiber EVO3 frontläpp
Igenlagda bakre dörrhandtag
Takskoop (skall göras hål för att ta in friskluft)
Inredning:
Kolfiber racingstolar från www.HOVA.com
Handgjord fotplatta i alu till passagerare
Kolfiberfotplatta till förare
OMP rallyratt, grå mocka.
Snapoff nav
0,5mm alu-dörrsidor
5" varvräknare med Shiftlight
Oljetryck
Oljetemp
Vattentemp
Bränsletryck
Avgastemp
turbotrycksmätare inbyggt separat i instrumentpanelen
HKS Turbotimer
Lättning:
Borttaget ABS och A/C.
http://www.geting.se/image.php/20330-88.JPG
Alla metallbeslag som ej är nödvändiga är bortkapade,
alla asfaltsmattor borttagna
http://www.geting.se/image.php/20329-555.JPG
Servostyrning ersatt med icke servo styrrack.
Säkerhet:
12-punkts FIA specs racingbur med extra rör.
FIA brandsläckningssystem med 2 nozzlar (kommande)
1mm bakre torpedvägg i alu.
1mm hatthylla i alu
Utvändig / invändig huvudströmbrytare. 60mm race bogseröglor fram & bak.
Övrigt:
Att söka sponsring är aldrig lätt. Det finns inga riktlinjer för detta anser jag,
allt beror på hur man lägger fram sitt erbjudande/förslag.
Vissa företag har som regel att aldrig sponsra en privatperson, några
vill gärna ge dig lite rabatt, och ett fåtal förstår verkligen innebörden av
att synas under de rätta omständigheterna & ställer upp till 100% med
delar & pengar. Jag skickade ut en stor mängd CD-skivor med info om
mig själv & vad jag gjort tidigare. De flesta bekräftade inte ens att de fått
min förfrågan (skivan). Vissa ringde jag upp för att få bekräftelse.
Sponsorer för 2009: Klicka på bilden
Jag blickr gärna framåt med tanke på alla tidigare motgångar jag haft med olika saker
under bygget gång, bla. sabotage utav motorn & stulna delar i garaget
Så ett stort tack till alla dessa företagen & framförallt till www.styling4u.se
http://www.geting.se/image.php/144765-blandat.JPG
fakta:[/b]
Vikt: 905kg torrvikt med vätskor men ej bensin
Effekt: 500 + hk 700+ NM beräknat på spridaretider & laddtryck
prestanda: ..... spinner fullt i trean vid gaspådrag iaf änsålänge
GATLEGAL MED ALLT, förutom effekten & vingen.
Senast redigerat av KHRacing (9 oktober 2009)
0
0
0
0