Få ner hästarna så däcken inte sladdar lika mycket ?

Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

Hej jag har ett problem jag har en nissan 200 s14 och så har jag trimmat den lite nu men jag tkr den bara släppper när jag trycker på gasen .... igår var jag o pappa otestade den o den släppte i 90 km /h vid full gaspådrag ... just nu har jag 245*40 r17 däck på den vad kan jag göra för att få ner hästarna i marken så den sluttar sladda iaf vid högre farter för ajg har hört om du har bredare däck att det tar mer på accet vad kan jag göra ....

tacksam för svar // Aldin

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
29 december 2006 · 2 009 Inlägg

Bredden är inte det som har störst betydelse köp bra däck istället.
Bra är oftast dyrt kolla efter dyra däck alltså.
Men sladda är ju kul så varför ta bort det smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
twin_cam Smålänning
29 december 2006 · 7 877 Inlägg

Lätta bilen fram, med t.ex plastskärmar och plasthuv, och sen lägga den vikten bak istället.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

ja sladda är kul men inte så kul om du kommer på e4an o drar fullt lr nåt o så plötsligt får du bresladd då är det ganska kört tongue ... ja jag har tänkt att jag ska köpa kolfiberhuv nu nästa månad o så tänkte jag kanske bredare däck men det kanske inte är nödvändigt ?

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Erick
29 december 2006 · 4 767 Inlägg

Kolla även hjulvinklar, att diff-spärren håller så att båda hjulen spinner och inte bara det ena osv. Men framför allt, däckfabrikat, däcktryck..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

ok det ska jag göra just nu har jag fulda däck tyckte dom var ganska bra innan jag trimmade den men nu duger dom till inget tongue

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
MilleN
29 december 2006 · 9 108 Inlägg

Bredden gör en del men köp bra däck istället. Toyo Proxes eller Dunlop sport t.ex. Eller några R-liknande däck som är lagliga för gata.


edit: Du vet att det är slutet av december va förresten wink Kallt som fan i asfalten alltså. Till sommaren ska du se att dina däck inte spinner i 90 knyck.

Senast redigerat av MilleN (29 december 2006)

Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

Vad menas med R-däck ?

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Mäki Långsam Perfektionist
29 december 2006 · 4 800 Inlägg

Som någon annan sa, lägg i lite tyngd i bak i bilen, då måste det till  mer för att den ska släppa. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Erick
29 december 2006 · 4 767 Inlägg

Men tillsätt för allt i världen inte mer vikt i bilen, utan flytta bak befintlig vikt istället, nu vet jag inte hur det är på s14, men om batteriet sitter fram i den orginal kan du montera det i bagaget istället så är det iaf några kilon flyttade. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Spelis
29 december 2006 · 1 926 Inlägg

det var inte så att det var is på vägen då ?  wink

FreddeK
29 december 2006 ·

min 745 spinner när det är halt och den är inte trimmad.

Om du flyttar bak vikt så kommer din bil bli understyrd och det är ännu värre!

carlK
29 december 2006 · 12 Inlägg

Alla bilar spinner väl för f*n när de är halt.  Men jag tror nog inte heller att du drar loss i 90 på sommaren.

Äger: Audi a4 1.8t .::.
Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

det enda som var halt va att vägen var blöt inget mer varför skulle jag ljuga hade jag inte haft det problemet hade jag vell inte tagit upp detta ens :S

Senast redigerat av Aldin (29 december 2006)

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Hamilton
29 december 2006 · 8 873 Inlägg

Vänta tills det blir sommar med att gasa, billigt och bra..245or är ingen hitt på vintern.
Lite värdelöst vetande i sammanhanget, min spinner loss vid 110 på 4an men jag kör då med dubbade 185"....

Så jag tycker du ska vara lätt på foten under vintern så kanske du har bilen kvar när det blir vår.

Fotograf på tierpidag.se
Caffe
29 december 2006 · 1 436 Inlägg

Fråga, sportdämpare, sportfjädrar, powerflexbussningar och krängningshämmare gör väl att bilen blir hårdare och inte flexar så mycket = mer kraft i backen. Eller?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

ja klart ne bilen är avställd i garaget provade det bara lite efter jag monterat dit ic kittet men jag låter bli o köra den på vintern har köpt mej en renoult clio 1,4 liters billig o bra tongue

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Owzer Rallykalle och kabeltattare
29 december 2006 · 422 Inlägg

Caffe skrev:
Fråga, sportdämpare, sportfjädrar, powerflexbussningar och krängningshämmare gör väl att bilen blir hårdare och inte flexar så mycket = mer kraft i backen. Eller?

Om det blir för hårt så kan bilen börja studsa.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Erick
29 december 2006 · 4 767 Inlägg

Jaså blött underlag, då är det inte så konstigt det spinner.. Min spinner hejdlöst på trean om det e blött, trots hks-diff och 255:or.. Dock har jag r-däck som inte är så vidare lämpliga på blött och kallt underlag.

Vänta du till våren när det blir varmt och vägarna blir torra, så ska du se det greppar smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
sveddan
29 december 2006 · 1 453 Inlägg

Aldin skrev:
det enda som var halt va att vägen var blöt inget mer varför skulle jag ljuga hade jag inte haft det problemet hade jag vell inte tagit upp detta ens :S

Jorå så atte...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang