Få ner hästarna så däcken inte sladdar lika mycket ?

falloutboy
29 december 2006 · 1 723 Inlägg

prova när det är helt torrt ute, sen kan du fundera på åtgärder.

Aldin AT Däck
29 december 2006 · 501 Inlägg

jo visst det kan jag med göra ... men som vi alla har märkt regnar det mkt på sommrarna med ...men den lättaste saken man kan göra är låta bli o gasa ...problem solve tongue tack för alla era svar

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
falloutboy
29 december 2006 · 1 723 Inlägg

Aldin skrev:
jo visst det kan jag med göra ... men som vi alla har märkt regnar det mkt på sommrarna med ...men den lättaste saken man kan göra är låta bli o gasa ...problem solve tongue tack för alla era svar

men om du ska ha bästa möjliga förhållande för att få ner hästarna i backen så är det iaf torrt underlag som gäller. Och det är utifrån det förhållandet du får jobba på fästet. det mesta släpper när det är blött eller halt.

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
30 december 2006 · 277 Inlägg

jag har exakt samma problem..min spinner oxå hejdlöst när det e halt..men den spinner även som satan på torrt underlag..så bättre däck är ett måste.har sj köpt r-däck nu, vilken skillnad kan jag lova

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
tjompa
30 december 2006 · 340 Inlägg

En kolfiberhuv löser inte grepproblemet i bakvagnen, det är viktigt med tyngd över framhjulen också, kolla stötdämparna så det finns ordentligt med fjädringsväg så dom inte bottnar, sen progressiva fjädrar är bra att ha, däcken är garanterat det viktigaste, alltid dom bästa däcken bak även om bilen är framhjulsdriven gäller annars slänger det lättare bak, bredden kan ha en viss betydelse men då får du öka kanske ett par tum men då är risken för vattenplaning högre, sen en fet vinge som leverar några hundra kilo i downforce är bra att ha ocksåsmile...hur är dina hjulvinklar bak? lite toe in på bakhjulen är nog att föredra samt nån grad negativ camber, kör du i stan enbart så är nog 0 grader att föredra, camber är vinkeln på hjulet, har du sänkt bilen mycket så blir cambervinkeln fel vilket resulterar i att däcken får mindre anläggningsyta mot marken..du ser på däcken om dom är mer slitna på insidan, slitage över hela däcket är mest ekonomiskt och troligtvis det säkraste sättet att ta sig fram.
det finns en hel del att göra men börja med däcken/hjulvinklar sen kolla allt det andra.
mvh T

Audi_freak_on_a_leash
30 december 2006 · 216 Inlägg

MilleN skrev:
Bredden gör en del men köp bra däck istället. Toyo Proxes eller Dunlop sport t.ex. Eller några R-liknande däck som är lagliga för gata.


edit: Du vet att det är slutet av december va förresten wink Kallt som fan i asfalten alltså. Till sommaren ska du se att dina däck inte spinner i 90 knyck.

Inget att gämföra med Pirelli. Toyo är av billigare fabrikat...

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu
Trozzo Oekonomisk, ja visst
30 december 2006 · 966 Inlägg

En fungerande vinge, alls inte bara att köpa en från micro, då får du mer tryck över bakvagnen. Prova en orginal vingar först, vet att min är väldig lätt i röven utan vinge, blev bättre när jag lånade en riktig vinge av en garagegranne ( Kom från hans egen banbil)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Aldin AT Däck
30 december 2006 · 501 Inlägg

ja jag har tagit av vingen jag har funderat på att köpa en redig vinge men vet inte redigt vikken jag ska ha ... har någon nått tips på en bra fungerande vinge som ser snygg ut

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
vaughn
30 december 2006 · 674 Inlägg

enda lösningen jag ser är att köpa en audi... hehe 
nedå men andra däck är väl ett alt. eller?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang