Idag var jag till Biltema o köpte verktyg för demontering av spindelled.
Aldrig gjort detta förut, o med bra verktyg är ju halva jobbet gjort brukar man säga.
Måste säga att det gick jäkligt bra i garaget ikväll.
Drog åt ordentligt men den ville inte neråt. Tänkte att jag drämmer till med hammare så får vi se om det lossnar.
Andra slaget då lossnade det helt o hållet o ramlade ner på golvet
Jäklar vad skönt.
Upprepade på andra sidan, drog åt o lyfte hammaren från golvet då ramlade det ner helt plötsligt.
Biltema 191254. Pris 75kr Kostar 4-5gånger så mycket på andra affärer. Funkade så jäkla bra.
Den erfarne kanske förstår varför skruvar under spindelleden saknas. De är avdragna. Inte en chans att få loss muttrar som suttit i många år utsatta för väder o vind.
Konstaterade att spindelleder nog inte var original då det stod TRW på dem. Lustigt för jag har köpt nya från TRW.
De var inte glapp, men byts då de ändå är bra läge för det o jag vet att det är nytt o glappfritt. O med avdragna skruvar så måste man.
Sen skruvade jag loss länkarmen från nivåsensorarmen (ni ser armen nere till höger) för xenonlysena. Den sitter ju fast i bärarmen på vänster sida och som ni ser var risken liten att få loss den skuven igår(fyrkantiga muttern nertill). Bara ta i lite o dra av den. Nu ska jag försöka borra ut den o rädda den. Hmm undrar vad en ny kostar?