Jag började gå igenom, rengöra och sortera sakerna.
När jag rengjort ramarna så såg jag att de flagnat på några ställen så det blir att måla om.
Slipade av den flagnade färgen och förbereder för omlack
Blev mycket bättre
Satinsvart
Målade även om bakre ramen
Monterat lyktorna med chromeramarna
provar med täckramen på också
Kommer bli riktigt bra :-)
Båda främre ramarna målade
Vänster är komplett, höger saknas "resten"
köpte lite begagnade bra och ha delar, bland annat jättefina baklampor och blinkersramar i Aluminium.
Hittade en bild på facebook, en annan som också har likadana. Man kanske skulle polera upp de ;-)
Jäkligt bra med facebooks översättning, det blir verkligen solklart vad som menas :-))
Har även köpt tändspole med lock och kablar till min 3b motor
Fick ett ryck och plockade fram alla delar som följde med bilen i lådor och började med att rengöra de.
Här är många delar diskade och väntar på torkning. Det underlättar med golvvärme :-)
Sista lådan med delar till bilen är rengjord
Fick tips om att det kanske kunde vara samma lyktor på Audi 200 5T 80-82 som de som jag söker till min Audi 80.
enligt ETKA så var det samma artnr på lyktorna och ramarna. Men jag hittade även den bakre ramen på samma bilskrot. så jag köpte alla 5 delar, i hopp om att det skulle vara samma.
Det är det inte. Men inre fästramen, justerskruvarna, lyktorna och chromeramarna är samma. så nu saknas "bara" bakre ramen.
Är det någon som har en höger "bakram" till audi 80 som vill sälja så är det bara att ni hör av er. Vill ni inte sälja så kan ni få kolla artikelnummret på delen åt mig. Jag har fått tag i Artikelnummret på den högra bakramen jag söker 813 941 028 A. (Vänster heter 813 941 027 A)
Halvljus H4 och helljus H1 lyktorna är samma på Audi 80 och Audi 200
Även de rostfria ramarna som håller fast lyktorna är samma.
Blir lite skillnad med en vända med autosol. jag har putsat den övre men inte den undre..