Var en vända till garaget i kväll.
Började att bygga ihop en komplett grill till bilen. Den som satt på bilen med quattro-loggan, hade inga ringar.
Jag köpte begagnade ringar, men då var ett fäste av och det följde inte med klippsen som håller i pinnarna.
Så jag tog fram min blanksvarta grill med fina ringar och flyttade över quattro-emblemet till den grillen.
Blev bara bild på emblemet när det sitter på plats.
Sedan gick jag på och slipade bort allt smuts och färg och den lilla rosten som fanns på höger främre hjulhus.
Jag hittade en liten rostfläck som jag måste svetsa.
Sedan gick jag över och tog även större delen av vänster sidan innan grovtrissan tog slut :-(
bakom fästet till huv pinnen var det gravrost och det blev ett litet hål. Så även där måste jag kapa och svetsa i lite ny plåt.
Jag kommer att byta en ordentlig bit så jag även får bort rosten längre bak, mellan nästa skruvhål
Sen så har jag köpt andra dörrsidor med svart plast/vinyl kant uppe istället för de bruna som jag har idag.
tanken är att jag ska byta ut hela inredningen. Så allt brunt skall bort och ersättas med svart så det passar med mina planer. Jag har dock inte fått hem de ännu.
Så jag har hitintills fått tag i instrumentpanel , mittkonsoll, dörrsidor med handtag, annat innertak. Svarta stolar och baksäte. Så det jag vet saknas nu är en Svart golvmatta som ska passa en 80/90 quattro.
Här har jag plockat bort dörrsidorna.
Jag hann även få bort de undre panelerna/ handsfacket.
Det börjar bli många delar på och under bänken nu :-)