Raketer och smällare, har dom blivit kraftigare?

c0nne
30 december 2006 · 401 Inlägg

Är det bara jag som tycker det verkar som om raketerna eller smällarna blivit kraftigare?
Tycker inte det lät så pass mycket förra året?
Det kanske bara är inbillning...

Annars då? hur mycket tänker folk här lägga ut på sånt i år?


Själv har man inte köpt sånt på flera år, tycker det är slöseri med pengar sad

Senast redigerat av c0nne (30 december 2006)

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
THEBADGUY Gorgilus addictus
30 december 2006 · 4 740 Inlägg

Ja du.....jag har redan köpt för ca 1500 spänn....så lite kommer de nog att smälla. tongue

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
FreddeK
30 december 2006 ·

har inte köpt för en krona sedan 00...känns idiotiskt att göra det! pang pang å vad kul!NOT

Tycker också dom hörs mer än förra året.

precision
30 december 2006 · 2 652 Inlägg

Freddeponken skrev:
har inte köpt för en krona sedan 00...känns idiotiskt att göra det! pang pang å vad kul!NOT

Tycker också dom hörs mer än förra året.

inte jag heller . tycker de fruktansvärt onödigt då man knappt kan hålla sej uppe till 12 slaget

ventohuan Fartdåre!
30 december 2006 · 592 Inlägg

De e ju ett himla slöseri med pengar. Men ja tycker de e skit kul. Brukar handla för ca 1000-1500 men i år ska de inte bli så mycket. Trist med folk som börjar skjuta redan innan jul. Nej 23:45 på nyårsafton går man ut inte tidigare.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
FreddeK
30 december 2006 ·

ventohuan skrev:
De e ju ett himla slöseri med pengar. Men ja tycker de e skit kul. Brukar handla för ca 1000-1500 men i år ska de inte bli så mycket. Trist med folk som börjar skjuta redan innan jul. Nej 23:45 på nyårsafton går man ut inte tidigare.

Där sa du någe...23:45 borde vara lag på den tiden=) sen är det bara banga av skiten man köpt!

Kristian_L
30 december 2006 · 1 893 Inlägg

När man var tonnåring var det ju skit kul att smälla från november till långt efter påsk.
Nu när man blivit lite äldre och sett baksidan av smällandet, så tenderar jag hålla med de som vill förbjuda smällare.

Det är OK på nyår och även påsk, men ungarna springer ju och smäller hela tiden. En del hundar blir helt tokiga, andra bryr sig inte. Samma med spädbarn, en del sover på, andra skriker hela veckan för smällare oavbrutet avbryter deras vila.

Jag bor granne med en skola, och det har pangats till leda på skolgården redan.
Rädd blir man inte, men det börjar på att iritera... Man börjar väl bli gammal. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
tobi
30 december 2006 · 562 Inlägg

tycker ej dom har blivit kraftigare dock så tycke rjag det är många som smäller veckorna innan där jag bor...

men dock så tycker jag det är slöseri med pengar å köpa raketer roligare å köpa bengaler å rökbomber...

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
BBAD Utbildad hobbymekare
30 december 2006 · 1 125 Inlägg

själv så har jag köpt i år för 2000:- nästan tongue
ha inte köpt på flera flera år så tänkta att de skulle bli kul iår big_smile

köpte några fetta bomber åså en massa stora raketer lol

allt annat e mest för dom mindre tycker jag

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
carlK
30 december 2006 · 12 Inlägg

har köpt för ca 300kr . bl.a så köpte jag 1 paket med "king airbombs(innehåller 6st)"15 kr/paket , va riktikt bra tryck i smällen, kändes i bröstet, så jag köpte 8 paket till:) 

  Det är också mkt roligare att göra lite expriment med smällare/raketer. Asså inte plocka isär dom eller nått, men lägga en raket i en flaska är kul:D  lol

Äger: Audi a4 1.8t .::.
Pan
30 december 2006 ·

eh lite skit måste man ju köpa så man kan spränga något. köpte för ca 250 kr och det räcker för mig och det blev mest airboms och typ några större airbombs och något bomb rör. Åhh som carlK sa det är ju roligt att exprimentera lite. Så länge man inte stör någon för mkt eller skjuter sönder för mkt grejer så är det ju kul big_smile Sen det där med att det blivit kraftigare tror jag ej den första airbomben man skjuter låter alltid mkt men sen när man smällt ganska mkt så tycker man dom är tråkiga.

Senast redigerat av Pan (30 december 2006)

carlK
30 december 2006 · 12 Inlägg

ja är lite sugen på en brevlåda, slänga i en stor raket, och se va som händer:P   Men det är ju taskigt att bara ta en familjs låda+ ett de lär höras:P. Man får väl köpa en brevlåda...

Äger: Audi a4 1.8t .::.
Pan
30 december 2006 ·

hihi mitt bomb rör för 40 kr i en brevlåda skulle vara fett men ajaj nu när man är 18 kan det ju bli lite skit om man åker dit. Terrade varje år min polares granne "Farbror Brun" som vill kallade honom han hade precis köpt någon ny flashig brevlåda så la vi i massa smatterband och tigerskott stackars gubbe vi fick alldrig skäll av honom han hytte mest med näven men sa alldrig till polarens föräldrar.

VictorD Med Jetplan i generna
30 december 2006 · 413 Inlägg

Jag måste inflika och säga att jag tycker också de raketerna som säljs idag är lite "kraftigare". Jag säljer fyrverkeri och tycker att det finns en del riktigt stora jäklar för lite pengar.

Det jag stör mig på är alla föräldrar som köper smällare till sina barn som springer runt och smäller redan nu (inte bara störande utan även olagligt). Smällare och raketer ska fyras av klockan 00,00 imorn!

Personligen så lägger jag nog ner ungefär 300 kronor. Får räcka med det när man eldar upp pengarna...

Mvh. Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
tobi
30 december 2006 · 562 Inlägg

För er som vill "spränga brevlådor" så köp en banger.. låter uta helvette kan jag lova!

La en vid en papperskorg vid en pendelstation folk trode det va en jäkla bomb lr något smile

Köp de ni kommer ej bli besvikna..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Youngblood Billackerare
30 december 2006 · 737 Inlägg

Jag har inte lagt en krona på så´nt  sedan jag var en liten junior. Tycker att det är lite barnsligt. Även om det inte är något för barn. Sitter bara och väntar på hur många artiklar som kommer att dyka upp i tidningarna om hur den ena efter den andra sprängde av sig olika kropps delar (fingrar mestadels) o.dyl. just på grund av dessa "leksaker". Jag hoppas att dem förbjuder eländet. Låt gå för fyrverkerierna 2 ggr om året, det kan se fint ut och dem små gillar det för det mesta också men det räcker... mer än väl. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
alex_side Neerd
30 december 2006 · 1 596 Inlägg

haha jag fick tag på snubben detta året med=) har typ dynamit liknande smällare som smäller som saaaatan..tänder man och springer allt man kan känns det som ngn sparkar dig i ryggen när den smäller=) sen blir det en fin grop i marken med..smile det kallar jag smällare det.

50 kr styck men det är det värt=) lätt

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
GrebyAxel
30 december 2006 · 524 Inlägg

langa då tongue   Kul me smällare å dylikt om man gör nått med dom,, finns alltid roliga tillfällen att bränna dom på, oftast inte på nyår...

AudiZack Living the good Life!
30 december 2006 · 585 Inlägg

Jag brukar skära ut kulan ur kingairbomb och göra hemmagjorda så att det ser ut som ett tiger skott, det blir ett riktigt tryck i de.

Fast vill ni verkligen känna på tryck så ska ni bryta av pinnen på en raket [Medelstor] och tejpa fast den på en stolpe, helst en trä stolpe, tänd på och spring som satan, bättre tryck har jag alldrig känt på förut.

When the flag drops, the Bullshit stops.
Slovenian
30 december 2006 · 482 Inlägg

tobi skrev:
För er som vill "spränga brevlådor" så köp en banger.. låter uta helvette kan jag lova!

La en vid en papperskorg vid en pendelstation folk trode det va en jäkla bomb lr något smile

Köp de ni kommer ej bli besvikna..

Skrämde upp x antal 100 pers på ett läger med bangers mitt på natten smile Ett jävla ljud i de jävlarna ^^.  Men är det inte så att man inte kan köpa dem i Sverige? hmm

Rökbomber som du nämnde tidigare är kanske inte det bästa på nyårsnatten då man knappt ser röken på kvällen

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang