16 juni 2016
Trådstartare
Hej,
för någon månad sedan köpte jag en fransk bil av märket Peugeot 206. Jag provkörde den en kort stund och inget fel visade sig. Efter köpet genomfördes började jag åka hem, en resa på ca 3 mil. En rätt så rakväg. Ca efter 1- 1,5 mil bötar batteriindikatorn börja blinka och då började jag noja mig. Eftersom det var rakväg så behövde jag inte vrida på ratten tills då jag behövde när en sväng kom, det gick så trögt att det kändes helt omöjligt att vrida på ratten med med styrka så gick det hela vägen hem. När jag hade kommit hem öppnade jag motorhuven för att titta vad som spökade där. Ja, då har multiremmen lossnat helt.
Det var ju inte så mycket att göra åt saken, bara boka in den på en verkstad och fick det fixad. Börjar köra med den igen och då lossnar remmen igen men jag hinner inte köra så mycket utan hittar remmen direkt på vägen, då har lite av kanten blivit fransad. Tar remmen och åker till verkstaden och förklarar saken och då gör verkstaden en reklamation på remmen. Sätter dit en ny rem och ut på vägen igen. Tro mig, remmen ramlar av och jag åker till verkstaden och lämnar över bilen i 2 dagar och säger ha inte gråttom titta igenom vad som spökar. Får samtal från verkstaden om att bilen är fixad och när jag är på plats för att hitta bilen säger dom att inget fel kunde hittas. Då är det ju inte så mycket jag kan påverka, tar bilen och åker hem. Kör med bilen idag, när jag ska köra ur cirkulationsplatsen märker jag genast att remmen har ramlat av igen. Hinner ta samma väg tillbaka och på vägen ligger remmen och väntar på att bli upplockad av mig:D
Nu ligger bilen på parkeringen och jag hemma och undrar vad jag ska göra? Visserligen var jag på en verkstad som kan liknas med Katten Mjau´s verkstad.
Frågan är om jag ska ta den till en annan verkstad och låta dom titta på den? Sen så undrar jag vad för ett pris som kan vänta mig, vill inte bli överraskad över ett pris på 5000 kronor. Köpte bilen för 20000 kronor.
Då blir frågan först, vad kan det vara för fel?