Tjenare!
Hade behövt en del hjälp med att uppgradera ljudanläggningen eller åtminstonde kvalitén i min Toyota Corolla 01'a, en combi.
Tänkte att det var lia bra att vara helt ärlig i trådämnet så jag inte kommer av som ett riktigt fån!
Vad mitt mål är, att få bättre ljud, jag åker i min bil dagligen men det är mestadels till jobb och till kompisar m.m. Alltså ingen uppvisningsgrej.
Jag totalälskar musik och efter många år i hemmet blandat hörlurar till stereo från diverse högtalare så har man fått upp en viss smak...vilket standard högtalarna eller (om det nu är) huvudenheten inte klarar av.
För att göra detta så lättläst som möjligt så skriver jag bara följande:
Vad jag har just nu:
*Standare högtalare, 2 fram i dörrarna och 2 bak i dörrarna i passagerardelen.
*Standard huvudenhet (radio/musikspelare eller vad vi ska kalla det)
*Inte kollat men bör inte vara något som helst problem eller att det ska saknas några sladdar bakom radion eller högtalarna.
Vad jag vill ha och jag även behöver hjälp med:
*Vad som ska göras för att jag ska kunna få ett smooth ljud för förarens skull, inte omgivningen utanför.
*Ev ny huvudenhet, en med bluetooth eller aux hade varit super, gps är inte ett måste men ett plus. Beror priser såklart
*Nya högtalare alla 4.
*Kanske slutsteg om det behövs?
Vad som kan ses som extra:
*Eventuellt trycka in någon sorts bas bak i bagaget (Finns inga högtalare där) behöver inte vara en monster bas, bara för att få med alla sorters toner i musiken
Nu vet jag inte vad som kommer behövas för att fylla mina krav, kan ju vara som så att byta ut allt inte behövs, eller så måste det, där jag behöver eran expertis!
En personlig önskan är en budget på mindre än 5000kr. Men det beror ju även på vad som ska bytas ut och vad grejerna kostar.
Jag har ingen koll på bra märken, kollat lite på pioneer.
Har ni någon hemsida man kan köpa och kolla in högtalare m.m så länka gärna!
Samma sak om där finns lite guides till just mitt sort av läge.
Har förstått att min Toyota ska vara lite småklurig!
Försökte trycka in 3 bilder på hur det ser ut.
Kan slänga in mer bilder under morgondagen om det behövs.
Kan ni inte få fram bilderna så ska ni kunna se dem på mitt fotoalbum på min profil. Kommer även såklart svara så aktivt jag kan på tråden här.
Tackar för nu och utsäktar den långa texten
/Minirock
Så den ser ut som man inte har med fläktarna på sidan.
(Bild tagen från google)
Så ser den ut med fläktarna på. (Bild tagen från google)
Och såhär ser den ut i vanliga fall. (Bilden är från min bil, observera att den är lite böjd i ovandelen)
Hade behövt en del hjälp med att uppgradera ljudanläggningen eller åtminstonde kvalitén i min Toyota Corolla 01'a, en combi.
Tänkte att det var lia bra att vara helt ärlig i trådämnet så jag inte kommer av som ett riktigt fån!
Vad mitt mål är, att få bättre ljud, jag åker i min bil dagligen men det är mestadels till jobb och till kompisar m.m. Alltså ingen uppvisningsgrej.
Jag totalälskar musik och efter många år i hemmet blandat hörlurar till stereo från diverse högtalare så har man fått upp en viss smak...vilket standard högtalarna eller (om det nu är) huvudenheten inte klarar av.
För att göra detta så lättläst som möjligt så skriver jag bara följande:
Vad jag har just nu:
*Standare högtalare, 2 fram i dörrarna och 2 bak i dörrarna i passagerardelen.
*Standard huvudenhet (radio/musikspelare eller vad vi ska kalla det)
*Inte kollat men bör inte vara något som helst problem eller att det ska saknas några sladdar bakom radion eller högtalarna.
Vad jag vill ha och jag även behöver hjälp med:
*Vad som ska göras för att jag ska kunna få ett smooth ljud för förarens skull, inte omgivningen utanför.
*Ev ny huvudenhet, en med bluetooth eller aux hade varit super, gps är inte ett måste men ett plus. Beror priser såklart
*Nya högtalare alla 4.
*Kanske slutsteg om det behövs?
Vad som kan ses som extra:
*Eventuellt trycka in någon sorts bas bak i bagaget (Finns inga högtalare där) behöver inte vara en monster bas, bara för att få med alla sorters toner i musiken
Nu vet jag inte vad som kommer behövas för att fylla mina krav, kan ju vara som så att byta ut allt inte behövs, eller så måste det, där jag behöver eran expertis!
En personlig önskan är en budget på mindre än 5000kr. Men det beror ju även på vad som ska bytas ut och vad grejerna kostar.
Jag har ingen koll på bra märken, kollat lite på pioneer.
Har ni någon hemsida man kan köpa och kolla in högtalare m.m så länka gärna!
Samma sak om där finns lite guides till just mitt sort av läge.
Har förstått att min Toyota ska vara lite småklurig!
Försökte trycka in 3 bilder på hur det ser ut.
Kan slänga in mer bilder under morgondagen om det behövs.
Kan ni inte få fram bilderna så ska ni kunna se dem på mitt fotoalbum på min profil. Kommer även såklart svara så aktivt jag kan på tråden här.
Tackar för nu och utsäktar den långa texten
/Minirock
Så den ser ut som man inte har med fläktarna på sidan.
(Bild tagen från google)
Så ser den ut med fläktarna på. (Bild tagen från google)
Och såhär ser den ut i vanliga fall. (Bilden är från min bil, observera att den är lite böjd i ovandelen)
0
0
0
0