3546
Sök

Importbilar - Åsikter

Saab raggare : )
887 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
#1
Hittat 2 saab 9000 aero jag är intresserad av, visa sig att båda är import!

ska man akta sig för sånna eller är de bara o slänga upp plånkan ?smile

Kanske någon som köpt import som har nått o säga om de smile
Senast redigerat av zwich (1 januari 2007)

Turbo.. Because Im worth it :)

202 Inlägg
1 januari 2007
#3
Köpte en 9000 Aero som var importerad från Tyskland.
Bilen var i toppskick och bra mkt finare än många svensksålda exemplar jag sett.
Finns så väldigt mycket förmdomar emot importerade bilar.
Är man osäker på miltal osv så får man försöka kolla upp det innan man gör en affär.
Nackdelen med import är annars att alla tror att varenda importerad bil är skruvad mätare på. Så andrahandsvärdet kan få sig en törn och bilen kan bli svårsåld... givetvis förekommer mätarskruvning, men kan lova att det gör det garanterat på svensksålt med.
Senast redigerat av merl (1 januari 2007)

Saab raggare : )
887 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
#4
carnageman skrev:
Pris / Årsmodell & påstådda mil?

96´
55 tusen
15-16 tusen mil
4 ägare .. 2 i svergie

VS                          i övrigt väldigt lika varann.

96`
60 tusen
17-18 tusen mil
3 ägare . 2 i sverige

Turbo.. Because Im worth it :)

409 Inlägg
1 januari 2007
#5
hittar man ett skönt ex är det bara att slå till. jag har en 92a och har inte tillstymmelse till rost. min mätare är skruvad, so? en bil rullar hundratals tusentals mil om den är välskött.

Saab raggare : )
887 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
#6
h0lle skrev:
hittar man ett skönt ex är det bara att slå till. jag har en 92a och har inte tillstymmelse till rost. min mätare är skruvad, so? en bil rullar hundratals tusentals mil om den är välskött.

true true.. men jag hört så mycke skit om import.. Men.. kanske är kap ändå smile

Turbo.. Because Im worth it :)

202 Inlägg
1 januari 2007
#7
Som sagt.. alla har hört så mkt skit.
Kolla upp bilen noga och är den fin och priset rätt så ser jag inget hinder.
Förutsatt att det känns "rätt"
Kan ju vara mkt som spelar in..

1 893 Inlägg
1 januari 2007
#8
Problemen med importbilar var i början att försäkringsbolag "straffbeskattade" dem, samt att märkes verkstäder vägrade röra dem. Det har planat ut nu.
Det andra var att många firmor tog in långmilare och rattade mätarna på dem innan de reggade in dem i sverige. Det har tyska och svenska myndigheter satt "P" för, Finns igentligen ingenting kvar att vara rädd för med importerade bilar, inte mer än med svensksålda bilar. Skojare finns det gott om över allt.


143 Inlägg
1 januari 2007
#9
på en 10år gammal bil så är inte mätarställningen det viktiga utan skicket anser jag. bättre med en taxi på 30k mil än en buskörd/slarvigt skött bil med mindre mil. Ju kortare tid bilen varit i sverige desto mindre rost brukar det vara smile . Det var min åsikt...


4 767 Inlägg
1 januari 2007
#10
Italienimport ska du inte ha på 9000 aero då det sitter mindre motor i dessa.

Tyskimport är inga problem, bara det finns servicebok. Du slipper ofta en del rost på tyskimporter.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Saab raggare : )
887 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
#11
Erick skrev:
Italienimport ska du inte ha på 9000 aero då det sitter mindre motor i dessa.

Tyskimport är inga problem, bara det finns servicebok. Du slipper ofta en del rost på tyskimporter.

Mvh
Erick

tjena wink

jo slog upp ena bílen på jobbet. såg att de va 175 hk lr 185..

kan man söka upp regnr på nätet, där man ser HK ?

Turbo.. Because Im worth it :)

Studerande
463 Inlägg
1 januari 2007
#12
kan man söka upp regnr på nätet, där man ser HK ?

Det kan du göra på vägverkets hemsida: https://www21.vv.se/fordonsfraga/ förutsatt att det är en svenskregistrerad bil förstås smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Saab raggare : )
887 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
#13
response skrev:
kan man söka upp regnr på nätet, där man ser HK ?

Det kan du göra på vägverkets hemsida: https://www21.vv.se/fordonsfraga/ förutsatt att det är en svenskregistrerad bil förstås smile

ne man ser väl inte hur många hästar den har där ? Jag gör inte de iaf:P

Turbo.. Because Im worth it :)

Saab raggare : )
887 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
#14
FAN! .. de va antagligen en italienare.. 185 sugiga jävla skithästkrafter!!!!

Turbo.. Because Im worth it :)

1 723 Inlägg
2 januari 2007
#15
zwich skrev:
response skrev:
kan man söka upp regnr på nätet, där man ser HK ?

Det kan du göra på vägverkets hemsida: https://www21.vv.se/fordonsfraga/ förutsatt att det är en svenskregistrerad bil förstås smile

ne man ser väl inte hur många hästar den har där ? Jag gör inte de iaf:P

du ser kw. gångra det med 1,36 så har du Hk.

Saab raggare : )
887 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
#16
FAN va lack man blir när folk lägger ut annonser, censurerar regplåten och kallar den för en vanlig AERO o så är de import, från italien.. med mindre motor :S jävla idioter de finns!

Turbo.. Because Im worth it :)

3 121 Inlägg
2 januari 2007
#17
Tycker priset är rätt högt, men de kostar kanske de summorna om de är i extremt orginalskick...Du får ju en -02 9-3 Aero runt 75-85 tusen...


7 120 Inlägg
2 januari 2007
#18
viccoA skrev:
Tycker priset är rätt högt, men de kostar kanske de summorna om de är i extremt orginalskick...Du får ju en -02 9-3 Aero runt 75-85 tusen...

Menar det, och de är bra mycket grymmare än 9000!

Smålänning
7 887 Inlägg
2 januari 2007
#19
Importbilar är ju i 9 fall av 10 rostfria. Skruvad mätare - So what? om bilen går bra och ser fin ut och inte läcker vätskor? Då spelar det väl ingen roll om den gått 15 eller 50 tusen mil?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 januari 2007
#20
Precis. En importbil är oftast i väldigt fint skick utanpå. Rost och sånt brukar vara minimalt.

Däremot brukar de ofta vara mätarskruvade, vilket kan göra dom svårsålda senare.
Om bilen har servats och skötts fint så spelar det inte så stor roll maskinellt, dom kan vara otroligt fina även "under plåten".

Men man ska akta sig lite. Mycket svårare att kolla upp en importbil, kan vara mycket fiffel med dom..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.


Sök