3139
Sök

Audi A4 b6 1.8T turbofel p0234

22 Inlägg
30 september 2016
Trådstartare
#1
Har problem med turbon på min Audi A4, när man gasar på fullt på tunga växlar (4,5,6) så rycker det till å turbon slutar ladda, om man startar om bilen så funkar det igen. Har felsökt den och fick felkoden P0234. Frågat en kompis och han tror det är N75 magnetventilen eller westgaten, någon som har ett säkrare svar? Mvh Pontus

Avstängd
10 388 Inlägg
30 september 2016
#2
Pontusiv skrev:
Har problem med turbon på min Audi A4, när man gasar på fullt på tunga växlar (4,5,6) så rycker det till å turbon slutar ladda, om man startar om bilen så funkar det igen. Har felsökt den och fick felkoden P0234. Frågat en kompis och han tror det är N75 magnetventilen eller westgaten, någon som har ett säkrare svar? Mvh Pontus

16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Boost Pressure too high
Reduced Power Output


Possible Causes

Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
Boost Pressure Sensor (G31) faulty
Turbo Charger stuck/faulty


Possible Solutions

Check Charge Pressure Control System
Perform Output Test (to check the Turbo Charger)
Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)
Perform Pressure Test to locate Leaks
Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31)
Check/Replace Turbo Charger

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

22 Inlägg
1 oktober 2016
Trådstartare
#3
it_mutt skrev:
Pontusiv skrev:
Har problem med turbon på min Audi A4, när man gasar på fullt på tunga växlar (4,5,6) så rycker det till å turbon slutar ladda, om man startar om bilen så funkar det igen. Har felsökt den och fick felkoden P0234. Frågat en kompis och han tror det är N75 magnetventilen eller westgaten, någon som har ett säkrare svar? Mvh Pontus

16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Boost Pressure too high
Reduced Power Output


Possible Causes

Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
Boost Pressure Sensor (G31) faulty
Turbo Charger stuck/faulty


Possible Solutions

Check Charge Pressure Control System
Perform Output Test (to check the Turbo Charger)
Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)
Perform Pressure Test to locate Leaks
Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31)
Check/Replace Turbo Charger

Tack för svaret! Hjälpte verkligen 👍🏼😊


Sök