2997
Sök

V70 2.4/D5 mystiskt fel dör vid gaspådrag

8 Inlägg
22 november 2016
Trådstartare
Hej, behöver lite hjälp att försöka lösa ett problem. Ang en Volvo V70 2.4 diesel. Bilen är svårstartad och lägger av vid gaspådrag, känns ungefär som att bränsletillförseln stängs av totalt dock endast när bilen blir varm. I tomgången kan den stå ingång hur länge som helst och bilen går att köra lugnt men trycker man ner pedalen hastigt så dör den. När bilen väl är varm så funkar det bara att starta den med bromsrengöring (startgas) men om den stått över natten te.x så går den igång relativt fort. Har rensat tanken och haft i ny diesel och filter utan någon förändring, har försökt med att byta högtryckspumpen men den beteer sig likadant. Testat med en annan bränsletrycksregulator och trycksensorn samma där. Håller på att bli tokig!!!

Hoppas någon vart med om detta tidigare?

8 Inlägg
22 november 2016
Trådstartare
Borde kanske tillägga att det är en 08a som rullat ca 20.000mil. Nu senaste gångerna har jag fått upp att partikelfiltret är fullt dock så borde det inte orsaka detta problem tror mer att felet har påverkat så att partikelfiltret blivit fullt? Den ligger på ungefär 32g???

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
22 november 2016
"Partikelfilter diesel " goooooglade jag på och där framkom intressanta saker.
Speciellt bra sida var partikelfilter.se..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

8 Inlägg
22 november 2016
Trådstartare
Jag vet ju vad jag isf behöver göra åt partikelfiltret men jag har aldrig hört talas om ett partikelfilter som påverkar bilen såhär. Bilen borde väl inte starta alls om den är så full. Sen har jag funderat på hur kyla och värme påverkar partikelfiltret isf?

* Voff voff *
10 638 Inlägg
22 november 2016
Om bilen inte går som den ska och bilen säger att partikelfiltret är fullt så hade nog iaf jag börjat där.

Har du kollat om det finns felkod på något annat?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

8 Inlägg
23 november 2016
Trådstartare
Efter att den lägger av så sätts det felkod på lågt bränsletryck men raderar man felkoden så kommer det inte upp under bilens gång utan bara när den dött.

Testat spridarna genom returen, när den är kall verkar de funka bra men efter man kört den lite och testar igen så släpper 3, 4, och 5 betydligt mer till returen.

8 Inlägg
27 november 2016
Trådstartare
Nu har jag bytt tre dåliga spridare, blev av med problemet men nu tickar den som
Fan vid gaspådrag?? Spridarna?? Finns det ingen Volvo meck här?

Sök