4188
Sök

Audi A4 -2004, kupé värme

243 Inlägg
15 december 2016
Trådstartare
Tack för svaren, ska lämna bilen till han på verkstaden på måndag så får vi se om han kan trolla, kommer annars testa det med backen har en jävligt brant backe i city här i Norrköping.
Ska jag alltså varmköra bilen först, ställa mig med nosen på bilen uppåt eller neråt i backen? öppna locket (med en handduk så jag inte ångkokar mig) sen hålla lite varv i 5-10min? ska jag ha med mig kylarvätska och fylla på efter 5-10min och sen stänga locket?

Avstängd
10 388 Inlägg
15 december 2016
illiuminati skrev:
Tack för svaren, ska lämna bilen till han på verkstaden på måndag så får vi se om han kan trolla, kommer annars testa det med backen har en jävligt brant backe i city här i Norrköping.
Ska jag alltså varmköra bilen först, ställa mig med nosen på bilen uppåt eller neråt i backen? öppna locket (med en handduk så jag inte ångkokar mig) sen hålla lite varv i 5-10min? ska jag ha med mig kylarvätska och fylla på efter 5-10min och sen stänga locket?

Nosen "uppåt" s.a.s. . I övrigt lät det som om du fått helt rätt för dig. Och ja, kylarvätska kan vara bra att ha med sig för att toppa upp om det kommer ut luft. Jag väljer att skriva "om" då det givetvis inte är någon garanti (något annat KAN ju vara knasigt).

Backen får givetvis inte heller vara så brant att det rinner ut när du ska öppna locket.

Blir det "bättre men inte helt bra" efter det så kan det krävas fler "omgångar". Som sagt; Kermit var ett as att lufta. Men, så småningom blev det bra.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

243 Inlägg
18 januari 2017
Trådstartare
EFTER flera veckors inlämnande hit och dit så bestämde han sig för att plana toppen och byta packningen, men innan han monterade ner så upptäckte han en liten plast plugg? nära toppen någonstans som va trasig, hade läckt kylvatten.

Bytte den och nu levererar biljäveln varmluft efter 1min, bilen är som en bastu efter 5min.

Nu ska bilen få finljud ikopplat på tisdag, sen hoppas jag få njuta av biljävlen utan krångel i resten av mitt liv smile

Skriver utifall någon annan har samma konstiga problem så vet ni vart ni kan kolla om det inte hjälper att lufta med mera.

Sök