Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Då är alla bromsrör borta igen. Monterade den nya behållaren. Nu har jag lite detaljarbeten med bromssystemet! Nu ska jag fixa alla delar som jag har plockat bort innan jag gör det sista i motorrummet inför lack. Har nu en del som måste köpas hem till bromsar, framvagn och fjäderben.
Minns inte om jag frågat tidigare, men vad kostade bromsvätske behållaren?
Tack så mycket. För att vara amatör så är jag rätt så nöjd, blev lite mjukare bockningar, svårt att få samma bockning som originalet. Behållaren kostade 995:- när jag köpte den för 3-4 år sen, kan höra med Bilia vad den kostar idag, när jag hämtar mina delar som jag beställde i Måndag!
Idag städade jag i garaget, mest för att få in lite musik i garaget. Jag är lite tokig i hemmabio. Fick tag på en förstärkare som jag har letat länge efter, blev en modell mindre än den jag ville ha tag på, men var bra pris på den så köpte den. Kommer att fortsätta leta efter den jag vill ha Yamaha RX-V692 RDS. Då kunde jag ta den gamla förstärkaren och cd till garaget. Blev mycket roligare att vara i garaget nu när man har musik. Kunde inte låta bli att börja polera ABS, kommer nog att ta sin tid att få den fin. Morgondagens projekt blir att göra färdigt alla bromsrör.
Vilken lyxig anläggning du har då! En annan får lyssna på en gammal transistorradio, haha!
Kommer bli skitsnyggt med högglanspolerad ABS enhet, speciellt mot din lack.
Är inte någon lyx anläggning direkt, köpte den på Blocket för några år sen och jag antar att det är från 80 talet. Få se hur man lyckas med ABS, svårt att komma åt på en del ställen!
Ett tips på svåråtkomliga skrymslen är att fästa fin smärgelduk med dubbelhäftande tejp på träpinnar som man slipar spetsiga, typ som på en vanlig spårskruvmejsel.
Har bestämt mig för att renovera bromsoken i fram själv, istället för köpa nytt. Kommer att vänta tills alla mina delar är färdig lackad, vill veta vad det kostar innan man börjar handla hem mer delar!
Skruvade bort bromsservon idag och fick se att jag redan har en Guldbox i bilen. Nu har jag en guldbox på lager! Nu har jag bara det svåra kvar att ta bort elen, om någon är bra på det så får ni gärna skriva hur man får bort elen ifrån motorrummet! Lackar om bromsservon, hittade lite rost fläckar!