Det är väl mest de som har fått problem som hörs. VAG koncernen säljer väl mest bilar i hela världen så det är nog försvinnande få problem i förhållande till antalet sålda bilar. Jag menar att felprocenten kanske motsvarar övriga stora bilmärken, mer än så orkar jag inte bryta ner matematiken. Den som vill förstå, förstår.
MEN... jag är naturligtvis också en av de drabbade med en 2010 års Superb med kombon 1,8 tsi och DSG7. Efter 3700 mil stadskörning blev det kopplingsbyte och vid 4300 mil byte av Mecatronic. Därefter sålde jag bilen.
MEN... jag har också haft en 2012 års Tiguan med DSG7 (DQ500) med 2,0 tsi och duktigt mycket trim. Inga som helst ens tendenser till problem under 6000 mil. Nu kör jag en 2017 Tiguan med jag antar DQ500 och funkar perfekt efter 800 mil i alla fall.
Den som är stridslysten kan ju starta en Steptronictråd eller CTV tråd och se vad som händer, och ställa det mot antalet sålda bilar med de växellådorna...
Senast redigerat av Soulman (28 december 2017)
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017