3187
Sök

Dsg6/dsg7

Avstängd
10 388 Inlägg
28 december 2017
#61
panda666 skrev:
Cuefa skrev:
Alla tillverkare har problem med saker någon gång. Nu råkar det vara så att VW säljer kopiösa mängder bilar, så naturligtvis blir utfallet större än om t.ex Fiat skulle ha problem med någon lågvolym-modell. Även om t.ex multiremmen skulle gå av på 20% av alla Fiat 500 så är det fortfarande en piss i rymden jämfört med mängden VW med DSG som är sålda, trots att det kanske är 2-5% av DSG som haft problem. Större volym = fler människor som drabbas = mer skitsnack. Det bästa är att 90% av alla som yttrar sig har knappt ens kört en VW med DSG, än mindre ägt en. Det är väldigt mycket "jag känner en kille som hörde att någon läste på ett forum att nån hade sagt att nån hade läst..." osv mm etc.

Nätet är bra till jävligt mycket. Ryktesspridning, osanningar och vilseledande kommentarer hör dessvärre inte till de bra sakerna.

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 137 Inlägg
28 december 2017
#62
Jag tvekar att köpa tex. en DSG-7:a med torrlammeler då möjligheten att kolla oljenivåerna inte finns
växellådsdelen: vanlig olja samma som manuell växellåda APi-GL4   fabriksfylld med SAE-75W mineral (kan ersättas med 75W-90)  nivåplugg finns ej, olja måste tappas ur och ny olja måttas upp (1,7 LIter)
Mekatronik-enhet: oljan i denna är snarlik Citroën LHM  oljenivå kan ej kollas, oljan kan bytas om enhetet tas isär tex. vid renovering
https://www.vwwebsource.com/content/upl … 501231.pdf

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

4 261 Inlägg
28 december 2017
#63
it_mutt skrev:
panda666 skrev:
Cuefa skrev:
Alla tillverkare har problem med saker någon gång. Nu råkar det vara så att VW säljer kopiösa mängder bilar, så naturligtvis blir utfallet större än om t.ex Fiat skulle ha problem med någon lågvolym-modell. Även om t.ex multiremmen skulle gå av på 20% av alla Fiat 500 så är det fortfarande en piss i rymden jämfört med mängden VW med DSG som är sålda, trots att det kanske är 2-5% av DSG som haft problem. Större volym = fler människor som drabbas = mer skitsnack. Det bästa är att 90% av alla som yttrar sig har knappt ens kört en VW med DSG, än mindre ägt en. Det är väldigt mycket "jag känner en kille som hörde att någon läste på ett forum att nån hade sagt att nån hade läst..." osv mm etc.

Nätet är bra till jävligt mycket. Ryktesspridning, osanningar och vilseledande kommentarer hör dessvärre inte till de bra sakerna.

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

ja hajar men det är fortfarande inte ok, har sett fööööör många vw som drabbats av låds missljud osv. Det handlar om många enheter som drabbas, inget som man kan gömma undan med snack som procentuellt hit och procentuellt ditt, det är ett problem och ett faktum, frågan är skulle du tycka att det var ok ifall det berörde dig? om du köpte en passat tex där lådan börjar säcka ihop, skulle du gå runt o säga då oj vafan ja råka hamna där i procentuella fel marginalen, men ajfan dom spottar ju ut en miljon bilar etc etc och jag råka hamna med ett måndags ex. Skulle du tänka så?

Avstängd
10 388 Inlägg
28 december 2017
#64
panda666 skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

ja hajar men det är fortfarande inte ok, har sett fööööör många vw som drabbats av låds missljud osv. Det handlar om många enheter som drabbas, inget som man kan gömma undan med snack som procentuellt hit och procentuellt ditt, det är ett problem och ett faktum, frågan är skulle du tycka att det var ok ifall det berörde dig? om du köpte en passat tex där lådan börjar säcka ihop, skulle du gå runt o säga då oj vafan ja råka hamna där i procentuella fel marginalen, men ajfan dom spottar ju ut en miljon bilar etc etc och jag råka hamna med ett måndags ex. Skulle du tänka så?

Om jag visste att felprocenten var, vi kan igen säga 10% för sakens skull, så skulle det för mig vara en risk jag hade med i beräkningarna ja. Jag skulle givetvis inte vara lycklig och glad över det. Men jag skulle inte svära mig blå över det. OM jag nu hade köpt en folka med dsg.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
28 december 2017
#65
it_mutt skrev:
panda666 skrev:
Cuefa skrev:
Alla tillverkare har problem med saker någon gång. Nu råkar det vara så att VW säljer kopiösa mängder bilar, så naturligtvis blir utfallet större än om t.ex Fiat skulle ha problem med någon lågvolym-modell. Även om t.ex multiremmen skulle gå av på 20% av alla Fiat 500 så är det fortfarande en piss i rymden jämfört med mängden VW med DSG som är sålda, trots att det kanske är 2-5% av DSG som haft problem. Större volym = fler människor som drabbas = mer skitsnack. Det bästa är att 90% av alla som yttrar sig har knappt ens kört en VW med DSG, än mindre ägt en. Det är väldigt mycket "jag känner en kille som hörde att någon läste på ett forum att nån hade sagt att nån hade läst..." osv mm etc.

Nätet är bra till jävligt mycket. Ryktesspridning, osanningar och vilseledande kommentarer hör dessvärre inte till de bra sakerna.

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

Tack för att du förstod. Din förklaring var dessutom lättare för den grå massan att fatta.

panda666 skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

ja hajar men det är fortfarande inte ok, har sett fööööör många vw som drabbats av låds missljud osv. Det handlar om många enheter som drabbas, inget som man kan gömma undan med snack som procentuellt hit och procentuellt ditt, det är ett problem och ett faktum, frågan är skulle du tycka att det var ok ifall det berörde dig? om du köpte en passat tex där lådan börjar säcka ihop, skulle du gå runt o säga då oj vafan ja råka hamna där i procentuella fel marginalen, men ajfan dom spottar ju ut en miljon bilar etc etc och jag råka hamna med ett måndags ex. Skulle du tänka så?

Hur många VW med DSG har du ägt sa du? Haft mycket problem med dina bilar??

Som vanligt är de som skriker högst, de som aldrig ägt en bil, men som "känner folk som känner folk"
Du fyller mallen perfekt. I rest my case.

Har hört så sjukt mycket skit om VW, o jag som kör 6000 mil om året, har jag bara haft tur då som aldrig råkat ut för något själv? Det är ju så vanligt så det finns ju inte en enda VW med DSG som inte rasat, o varenda bil som lämnar fabriken i Wolfsburg är ju rostig från dag 1.

Menar du verkligen att jag är unik i mitt bilägande då jag aldrig haft problem med mina nyare VAG-produkter?

Skulle alla tro på allt som skrevs skulle vi inte våga gå utanför dörren!

SKITSNACK och FAKTA är inte samma sak!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

4 261 Inlägg
28 december 2017
#66
Cuefa skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:
Cuefa skrev:
Alla tillverkare har problem med saker någon gång. Nu råkar det vara så att VW säljer kopiösa mängder bilar, så naturligtvis blir utfallet större än om t.ex Fiat skulle ha problem med någon lågvolym-modell. Även om t.ex multiremmen skulle gå av på 20% av alla Fiat 500 så är det fortfarande en piss i rymden jämfört med mängden VW med DSG som är sålda, trots att det kanske är 2-5% av DSG som haft problem. Större volym = fler människor som drabbas = mer skitsnack. Det bästa är att 90% av alla som yttrar sig har knappt ens kört en VW med DSG, än mindre ägt en. Det är väldigt mycket "jag känner en kille som hörde att någon läste på ett forum att nån hade sagt att nån hade läst..." osv mm etc.

Nätet är bra till jävligt mycket. Ryktesspridning, osanningar och vilseledande kommentarer hör dessvärre inte till de bra sakerna.

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

Tack för att du förstod. Din förklaring var dessutom lättare för den grå massan att fatta.

panda666 skrev:
it_mutt skrev:

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

ja hajar men det är fortfarande inte ok, har sett fööööör många vw som drabbats av låds missljud osv. Det handlar om många enheter som drabbas, inget som man kan gömma undan med snack som procentuellt hit och procentuellt ditt, det är ett problem och ett faktum, frågan är skulle du tycka att det var ok ifall det berörde dig? om du köpte en passat tex där lådan börjar säcka ihop, skulle du gå runt o säga då oj vafan ja råka hamna där i procentuella fel marginalen, men ajfan dom spottar ju ut en miljon bilar etc etc och jag råka hamna med ett måndags ex. Skulle du tänka så?

Hur många VW med DSG har du ägt sa du? Haft mycket problem med dina bilar??

Som vanligt är de som skriker högst, de som aldrig ägt en bil, men som "känner folk som känner folk"
Du fyller mallen perfekt. I rest my case.

Har hört så sjukt mycket skit om VW, o jag som kör 6000 mil om året, har jag bara haft tur då som aldrig råkat ut för något själv? Det är ju så vanligt så det finns ju inte en enda VW med DSG som inte rasat, o varenda bil som lämnar fabriken i Wolfsburg är ju rostig från dag 1.

Menar du verkligen att jag är unik i mitt bilägande då jag aldrig haft problem med mina nyare VAG-produkter?

Skulle alla tro på allt som skrevs skulle vi inte våga gå utanför dörren!

SKITSNACK och FAKTA är inte samma sak!

lol du måste ha skitit i att läsa vad jag skrev alls, skrev att vi får flertal vw på jobbet där lådan låter illa, det börjar så tror jag, och JA dom rostar utav helvete, det kan jag och mina kollegor skriva under, fram till 2014 års modeller har vi haft in typ minst 1 av 10 vw me missljud i lådan. Senast var de en 2014 års med runt 10.000 på mätarn. Nån skribent här tidigare sa att han hade sett en 2015 me missljud. Flera som har rapporterat att vw bil  har säckat ihop efter några hundra mil bara från fabrik från motor o låda. Hittar inte på och är absolut inte skitsnack, bara folk som är jävligt butthurt av all fakta, tro mig har vart butthurt ja me när ja va bmw frälst, men den frälsningen är borta nu och jag kan äntligen se klarare. Jag trodde också förr att mitt märke va bäst och skulle aldrig paja men hade fel. Grattis att du har haft tur och att din bil fungerar. Har sett vw bilar komma in me värsta rostangreppet på nedre dörrkanter från 2016 me 10.000mil och ser ut som att dom är 10 år gamla minst liksom. Men alla får tänka o göra som dom vill men kom inte o säg att ja snackar skit. Vi är inte alla blinda o döva på mitt arbetsplats.

4 261 Inlägg
28 december 2017
#67
Cuefa skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:
Cuefa skrev:
Alla tillverkare har problem med saker någon gång. Nu råkar det vara så att VW säljer kopiösa mängder bilar, så naturligtvis blir utfallet större än om t.ex Fiat skulle ha problem med någon lågvolym-modell. Även om t.ex multiremmen skulle gå av på 20% av alla Fiat 500 så är det fortfarande en piss i rymden jämfört med mängden VW med DSG som är sålda, trots att det kanske är 2-5% av DSG som haft problem. Större volym = fler människor som drabbas = mer skitsnack. Det bästa är att 90% av alla som yttrar sig har knappt ens kört en VW med DSG, än mindre ägt en. Det är väldigt mycket "jag känner en kille som hörde att någon läste på ett forum att nån hade sagt att nån hade läst..." osv mm etc.

Nätet är bra till jävligt mycket. Ryktesspridning, osanningar och vilseledande kommentarer hör dessvärre inte till de bra sakerna.

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

Tack för att du förstod. Din förklaring var dessutom lättare för den grå massan att fatta.

panda666 skrev:
it_mutt skrev:

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

ja hajar men det är fortfarande inte ok, har sett fööööör många vw som drabbats av låds missljud osv. Det handlar om många enheter som drabbas, inget som man kan gömma undan med snack som procentuellt hit och procentuellt ditt, det är ett problem och ett faktum, frågan är skulle du tycka att det var ok ifall det berörde dig? om du köpte en passat tex där lådan börjar säcka ihop, skulle du gå runt o säga då oj vafan ja råka hamna där i procentuella fel marginalen, men ajfan dom spottar ju ut en miljon bilar etc etc och jag råka hamna med ett måndags ex. Skulle du tänka så?

Hur många VW med DSG har du ägt sa du? Haft mycket problem med dina bilar??

Som vanligt är de som skriker högst, de som aldrig ägt en bil, men som "känner folk som känner folk"
Du fyller mallen perfekt. I rest my case.

Har hört så sjukt mycket skit om VW, o jag som kör 6000 mil om året, har jag bara haft tur då som aldrig råkat ut för något själv? Det är ju så vanligt så det finns ju inte en enda VW med DSG som inte rasat, o varenda bil som lämnar fabriken i Wolfsburg är ju rostig från dag 1.

Menar du verkligen att jag är unik i mitt bilägande då jag aldrig haft problem med mina nyare VAG-produkter?

Skulle alla tro på allt som skrevs skulle vi inte våga gå utanför dörren!

SKITSNACK och FAKTA är inte samma sak!

Snart kommer du väl och säger att vws tfsi/ecofuel varianter är också bra och har inte alls problem me kedjor och läckage av tuberna så att dom läcker gas? det är också påhitt me andra ord?  Du rest din case här också kanske? eller du kanske rest din ass?

Cupra_
28 december 2017
#68
Då ska jag fylla på med lite fakta i ämnet.

Jag har haft 4-5 skoda octavia av varierande årsmodell i arbetet. Samtliga med DSG 7 och torralamell. På SAMTLIGA har vi fått byta hela lådan minst två gånger på 12000 mil. Visserligen gick de bilarna hårt och alltid med mycket last, men det är fan inte okej.

Jag äger en passat med DSG 6. 14500mil, inte ett enda problem med lådan någon gång. En nära vän har en likadan utan problem och hade tidigare en golf R utan problem i över 10000mil (sen såldes den).
6:an funkar i regel bra om man sköter servicen som man ska, sen gillar ingen av lådorna krypkörning i köer, speciellt inte 7:an.

Ang rost på VW så är problemet spritt i hela koncernen. Framförallt Audi av nyare (-12) snitt har haft stora problem med bubblande galv runt dörrar, men problemet finns som sagt i hela koncernen.

Muttley
28 december 2017
#69
Cuefa skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:

Kan också vara  fanboys som känner sig butthurt när dom får höra lite fakta om ett märke som dom har köpt. Vi är alltid beredda på jobbet så fort vi ser en vw med automat osv och kollar noga efter rost och hur drivlinan låter för vi vet att det finns en chans att nått inte är bra, nästan alltid rost på vw även helt nya golfar, och även missljud i dsg även på bilar från 2015. Man kan inte riktigt skylla på att man tillverkar för mycket av en produkt och att en liten chans ska finnas att viktiga delar pajar? Tänk om tillverkaren hade sagt att köp vw men eftersom vi kastar ut så många bilar så hinner vi inte kontrollera ifall allt är tip top så det finns en risk att tex 1/50 bilar kommer ha missljud i lådan nån dag. Skulle det kännas bra? De samma skitsnack som postnord kommer ut me, för många paket så många paket försvinner haha,

Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

Tack för att du förstod. Din förklaring var dessutom lättare för den grå massan att fatta.

panda666 skrev:
it_mutt skrev:
Tror du missade poängen lite.

Om VW säljer 1.000.000 bilar med dsg-låda, och man har samma felprocent som "alla andra" (nu kan vi hitta på att den är 10%, mest för sakens skull), så innebär det då att 100.000 bilar kommer få problem.

Om "Tillverkaren ÅÄÖ" säljer 100 bilar med samma felprocent, så kommer det då således vara 10 bilar som får problem.

I vilket fall är det mest troligt att du kommer höra talas om det? I VW-fallet givetvis. Vilket inte är så konstigt. Det är ex.vis större chans att "tredje part" hör talas om någon av de där 100.000 fallerande lådorna, än de där 10 fallerade lådorna. Även om felprocenten är den samma.

Sen är det inte mycket att säga om att VW:s DSG-lådor verkar hålla lite sisådär. I sammanhanget finns det ju en del avdelningar inom VAG som är mer förskonade.

ja hajar men det är fortfarande inte ok, har sett fööööör många vw som drabbats av låds missljud osv. Det handlar om många enheter som drabbas, inget som man kan gömma undan med snack som procentuellt hit och procentuellt ditt, det är ett problem och ett faktum, frågan är skulle du tycka att det var ok ifall det berörde dig? om du köpte en passat tex där lådan börjar säcka ihop, skulle du gå runt o säga då oj vafan ja råka hamna där i procentuella fel marginalen, men ajfan dom spottar ju ut en miljon bilar etc etc och jag råka hamna med ett måndags ex. Skulle du tänka så?

Hur många VW med DSG har du ägt sa du? Haft mycket problem med dina bilar??

Som vanligt är de som skriker högst, de som aldrig ägt en bil, men som "känner folk som känner folk"
Du fyller mallen perfekt. I rest my case.

Har hört så sjukt mycket skit om VW, o jag som kör 6000 mil om året, har jag bara haft tur då som aldrig råkat ut för något själv? Det är ju så vanligt så det finns ju inte en enda VW med DSG som inte rasat, o varenda bil som lämnar fabriken i Wolfsburg är ju rostig från dag 1.

Menar du verkligen att jag är unik i mitt bilägande då jag aldrig haft problem med mina nyare VAG-produkter?

Skulle alla tro på allt som skrevs skulle vi inte våga gå utanför dörren!

SKITSNACK och FAKTA är inte samma sak!

Jag ska fylla på lite med fakta.
De var en gång en vinter året var 2011 och en mörk snöig dag i December några dagar innan nyår.  Då stod det 9 fabriksnya passater med miljömotorn Tsi ecofuels och väntade. De hade alla rullat under 5 mil när vi 9 chaufförer hoppade i dessa nya trevliga bilar.

Månaderna gick, och all service sköttes exakt som vw ville de skulle göras.
24 månader var garantin.
När jag kört i 23 månader med mitt objekt så var det dags, kriget med verkstadschefen på de vw centret var hett.   De slutade med 9 st nya motorer och växellådor smile  Något kablage till gastankarna hade gett upp inom ett par månader så de gick bara köra på bensin.   
De var en del garantiärenden på de där härliga fina bilarna. Undrar om vw tappade hela vinsten på garantin smile

Kan ta släktingens passat 2010 med dsg (vilket nr har den?)   den gav ju upp med den där växellådan smile

De är fakta.
Senast redigerat av Muttley (28 december 2017)

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
28 december 2017
#70
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

4 261 Inlägg
28 december 2017
#71
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Äre din slutgiltiga svar? Säger bara fakta som har hänt,  varenda bil pajar inte men en stor del gör det vilket inte är ok. Har du haft tur med dina vet ja inte men inte kul för alla andra iaf. Nu ger du upp när du har hört några skräckhistorier.

Muttley
28 december 2017
#72
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Så faktan gjorde ont av de som fanns här ? 
100% av bilarna funkade inte som de skulle. Tråkiga siffror.   

Hade jag jobbat kvar (tack gode gud att man inte gör det) så hade jag kunnat redovisa golf.

1 271 Inlägg
28 december 2017
#73
Det är väl mest de som har fått problem som hörs. VAG koncernen säljer väl mest bilar i hela världen så det är nog försvinnande få problem i förhållande till antalet sålda bilar. Jag menar att felprocenten kanske motsvarar övriga stora bilmärken, mer än så orkar jag inte bryta ner matematiken. Den som vill förstå, förstår.

MEN... jag är naturligtvis också en av de drabbade med en 2010 års Superb med kombon 1,8 tsi och DSG7. Efter 3700 mil stadskörning blev det kopplingsbyte och vid 4300 mil byte av Mecatronic. Därefter sålde jag bilen.

MEN... jag har också haft en 2012 års Tiguan med DSG7 (DQ500) med 2,0 tsi och duktigt mycket trim. Inga som helst ens tendenser till problem under 6000 mil. Nu kör jag en 2017 Tiguan med jag antar DQ500 och funkar perfekt efter 800 mil i alla fall.

Den som är stridslysten kan ju starta en Steptronictråd eller CTV tråd och se vad som händer, och ställa det mot antalet sålda bilar med de växellådorna...
Senast redigerat av Soulman (28 december 2017)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Of World
3 369 Inlägg
28 december 2017
#74
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Jobbar med alla sorters v.a.g inkl audi och så mycket skit det är..

Våra bilar får gå högst 2500mil innan avverkning och det blir en och annan dsg byten på dom milen och 9 månaderna..

Påtal om rost.. Passat av den nyare karossen rostar nåt kopiöst mycket.

Det är fakta, kör och har med dom att göra varjedag jag vet vilken skit det är.

och JA jag har ägt ett 15 tal vw bilar.. Min sista var en passat med dålig mekatronic. Där sa jag aldrig mer vw..

Farsan kör passat 2012 rline 2.0 tdi 170hk
Helt sönder rostad skit bil med krånglande svänghjul även den dsg.. Lådan bytt en gång tidigare.

Och nej jobbar inte på nån verkstad.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 271 Inlägg
28 december 2017
#75
MrMaz skrev:
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Jobbar med alla sorters v.a.g inkl audi och så mycket skit det är..

Våra bilar får gå högst 2500mil innan avverkning och det blir en och annan dsg byten på dom milen och 9 månaderna..

Påtal om rost.. Passat av den nyare karossen rostar nåt kopiöst mycket.

Det är fakta, kör och har med dom att göra varjedag jag vet vilken skit det är.

och JA jag har ägt ett 15 tal vw bilar.. Min sista var en passat med dålig mekatronic. Där sa jag aldrig mer vw..

Farsan kör passat 2012 rline 2.0 tdi 170hk
Helt sönder rostad skit bil med krånglande svänghjul även den dsg.. Lådan bytt en gång tidigare.

Och nej jobbar inte på nån verkstad.

Det låter som att du har möjlighet att ta en hel del bilder på dessa rostiga bilar?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

4 261 Inlägg
28 december 2017
#76
MrMaz skrev:
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Jobbar med alla sorters v.a.g inkl audi och så mycket skit det är..

Våra bilar får gå högst 2500mil innan avverkning och det blir en och annan dsg byten på dom milen och 9 månaderna..

Påtal om rost.. Passat av den nyare karossen rostar nåt kopiöst mycket.

Det är fakta, kör och har med dom att göra varjedag jag vet vilken skit det är.

och JA jag har ägt ett 15 tal vw bilar.. Min sista var en passat med dålig mekatronic. Där sa jag aldrig mer vw..

Farsan kör passat 2012 rline 2.0 tdi 170hk
Helt sönder rostad skit bil med krånglande svänghjul även den dsg.. Lådan bytt en gång tidigare.

Och nej jobbar inte på nån verkstad.

låter som en riktig jävla skit koncern dessa vw, och folk vägrar tro på de bara för att just dom inte drabbas, då kan det inte finnas några problem. jag ser ju rosten varje dag så jag vet om det men visste inte att lådorna var så dåliga. Har också sett ett par där bakrute spolaren pajar och sprutar in i bagage utrymmet också, har ni vart me om detta fenomen? det blir liksom blöt i bagage utrymmet?

Muttley
28 december 2017
#77
panda666 skrev:
MrMaz skrev:
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Jobbar med alla sorters v.a.g inkl audi och så mycket skit det är..

Våra bilar får gå högst 2500mil innan avverkning och det blir en och annan dsg byten på dom milen och 9 månaderna..

Påtal om rost.. Passat av den nyare karossen rostar nåt kopiöst mycket.

Det är fakta, kör och har med dom att göra varjedag jag vet vilken skit det är.

och JA jag har ägt ett 15 tal vw bilar.. Min sista var en passat med dålig mekatronic. Där sa jag aldrig mer vw..

Farsan kör passat 2012 rline 2.0 tdi 170hk
Helt sönder rostad skit bil med krånglande svänghjul även den dsg.. Lådan bytt en gång tidigare.

Och nej jobbar inte på nån verkstad.

låter som en riktig jävla skit koncern dessa vw, och folk vägrar tro på de bara för att just dom inte drabbas, då kan det inte finnas några problem. jag ser ju rosten varje dag så jag vet om det men visste inte att lådorna var så dåliga. Har också sett ett par där bakrute spolaren pajar och sprutar in i bagage utrymmet också, har ni vart me om detta fenomen? det blir liksom blöt i bagage utrymmet?

Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

4 261 Inlägg
28 december 2017
#78
Muttley skrev:
panda666 skrev:
MrMaz skrev:

Jobbar med alla sorters v.a.g inkl audi och så mycket skit det är..

Våra bilar får gå högst 2500mil innan avverkning och det blir en och annan dsg byten på dom milen och 9 månaderna..

Påtal om rost.. Passat av den nyare karossen rostar nåt kopiöst mycket.

Det är fakta, kör och har med dom att göra varjedag jag vet vilken skit det är.

och JA jag har ägt ett 15 tal vw bilar.. Min sista var en passat med dålig mekatronic. Där sa jag aldrig mer vw..

Farsan kör passat 2012 rline 2.0 tdi 170hk
Helt sönder rostad skit bil med krånglande svänghjul även den dsg.. Lådan bytt en gång tidigare.

Och nej jobbar inte på nån verkstad.

låter som en riktig jävla skit koncern dessa vw, och folk vägrar tro på de bara för att just dom inte drabbas, då kan det inte finnas några problem. jag ser ju rosten varje dag så jag vet om det men visste inte att lådorna var så dåliga. Har också sett ett par där bakrute spolaren pajar och sprutar in i bagage utrymmet också, har ni vart me om detta fenomen? det blir liksom blöt i bagage utrymmet?

Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

dom kanske inte vill sälja en skitbil till er;smile Men javvist ungefär sådär äre hos bmw i solna också, tror sista gången jag var där fick vi åtminstone bara en hej från en  som satt i ett kontor.

Evildan
28 december 2017
#79
Muttley skrev:
panda666 skrev:
MrMaz skrev:

Jobbar med alla sorters v.a.g inkl audi och så mycket skit det är..

Våra bilar får gå högst 2500mil innan avverkning och det blir en och annan dsg byten på dom milen och 9 månaderna..

Påtal om rost.. Passat av den nyare karossen rostar nåt kopiöst mycket.

Det är fakta, kör och har med dom att göra varjedag jag vet vilken skit det är.

och JA jag har ägt ett 15 tal vw bilar.. Min sista var en passat med dålig mekatronic. Där sa jag aldrig mer vw..

Farsan kör passat 2012 rline 2.0 tdi 170hk
Helt sönder rostad skit bil med krånglande svänghjul även den dsg.. Lådan bytt en gång tidigare.

Och nej jobbar inte på nån verkstad.

låter som en riktig jävla skit koncern dessa vw, och folk vägrar tro på de bara för att just dom inte drabbas, då kan det inte finnas några problem. jag ser ju rosten varje dag så jag vet om det men visste inte att lådorna var så dåliga. Har också sett ett par där bakrute spolaren pajar och sprutar in i bagage utrymmet också, har ni vart me om detta fenomen? det blir liksom blöt i bagage utrymmet?

Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

Muttley
28 december 2017
#80
Evildan skrev:
Muttley skrev:
panda666 skrev:

låter som en riktig jävla skit koncern dessa vw, och folk vägrar tro på de bara för att just dom inte drabbas, då kan det inte finnas några problem. jag ser ju rosten varje dag så jag vet om det men visste inte att lådorna var så dåliga. Har också sett ett par där bakrute spolaren pajar och sprutar in i bagage utrymmet också, har ni vart me om detta fenomen? det blir liksom blöt i bagage utrymmet?

Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

smile  Klart jag hade kommit tillbaka om de inte funkat.

Hur tror du bemötandet var på toyota ?  Jo de undrade vilken bil jag ville prova, sen lunkade säljaren efter nyckeln och i princip kastade ut mig i en bil. Inget onödigt skitsnack innan jag testat bilen och bildat en uppfattning.

Alla bilar har ju problem av  någon sort.   Min egna har inte ett enda, skönt det.

Jag litar inte på fakta som kommer från VAG dem själva då de praktiskt taget ljugit om att problem varit ordnade men de var inte det.   Måste komma från en oberoende källa.


Sök