panda666 skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:
Vad tror du att jag har försökt göra hela dan här? du verkar inte bry dig alls om vad jag säger att jag ser på jobbet varje dag, Det är ett stort problem ja, ser flera vag me dåliga lådor samt flera som börjar få rostangrepp. Kan inte säga så mket mer, du som konsument nu kan antingen ta detta info positivt eller negativt eller totalt skita i det som du gör nu^^^Välj att ignorera da det är du bra på ser jag.
Du tänker mest på dom som rullar felfritt och skiter i att kolla på hur många det är som drabbas. Du tycker sj inte att det är lotto ifall man får en fungerande version. Jag personligen skulle inte ens vilja ha en helt ny gratis, för ja vet de finns chans att den kommer att falla isär sen kommer man åka gråtandes till vag och försöka få garanti/goodwill. Det spelar ingen roll alls för dig att du hör från en person som jobbar me detta varje dag och ger dig info. Gör precis som du vill;)
Du gör ju å andra sidan precis tvärt om.
Anywho...
Så, då jag inte orkar läsa igenom ert drabbel; hur många -är- det som faktiskt drabbas? Det är egentligen det enda som är intressant.
Även om någon slänger fram en siffra och säger "det är 1037742 bilar som drabbats" så säger det inget alls. Om vi inte får reda på hur många det är som -kunde- drabbats. Om den påhittade siffran är 1% av bilarna, så är det inte så farligt, är siffran istället 99% av bilarna, ja, då är det givetvis lite...ganska mycket...värre.
hehe det spelar ju ingen roll eller hur? skulle du vilja köpa nått som har så dyra återkommande fel? läst ju att folk har bytt låda samt motor efter 23 månader på fabriksny bil. 9 motorer samt lådor på fabriksnya bilar. Även om dom släpper ut en miljon bilar så är siffran på hur många har drabbats ganska stor. Jag hade inte vågat köpa iaf och kan inte rekommendera nån annan heller att göra det. tycker fan bmw håller bättre även om dom har tappat jävla mycket bollar på sistone.
Jag har visserligen svarat på det innan. Och för min del hade jag; kollat upp det. Just för att få reda på om det är 75% av bilarna som drabbas, 99%, 12% eller 1%. Hade det varit 1% och jag verkligen ville ha en bil som låg bland riskbilarna; ja då hade jag handlat. 75%? Nej, då hade jag givetvis inte handlat.
JA, det är inte direkt svårt att hitta trådar som berör ämnet. MEN, igen, även om det finns 10.000 trådar om ämnet, där 10 unika individer i varje tråd säger sig ha problem, så visst, det är 100.000 problembilar, men, om det är av 10.000.000 bilar, så är det fortfarande bara 1% av flottan.
Det spelar ingen roll hur många bilar du kan "skaka fram" som fallerar, om det inte går att ställa mot något... förslagsvis just hur många bilar som kunde drabbats.
1% i sammanhanget innebär att Koenigsegg har 1 (EN) bil var 3-4år som strular (om de inte fått upp produktionen, sist jag läste så var det iaf ca 30 bilar/år).