3886
Sök

Köpråd: Toyota Yaris MMT.

Forummoderator
18 092 Inlägg
23 januari 2017
Trådstartare
#1
Då står jag igen utan en åka-till-affären-bil. Så tittar lite efter en liten skolåda som man kan få in 3-4 ica-kassar i. Sålde min Yaris i höstas då den var manuell och mitt vänstra knä är inte i nyskick...

Yarisen passade dock perfekt enligt önskemål ovan. Den sista bilen med 6:a och automat gick gött men var en smula törstigare än jag räknat med. Fick bra betalt.

Tänkte hålla mig i klassen "skrotbilar för 15 lappar" och undrar lite över Yaris med MMT-låda, halvautomat.  Jag kör som en kärring och lär mig säkert lådan efter 2 minuter. Bor på landet dessutom. Men med lite googlande så blir man en smula fundersam. Om den kanske inte växlar optimalt löser jag nog. Men håller skiten? Folk är ju inte direkt imponerade... Någon som haft en sådan gammal kälke?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
23 januari 2017
#2
Den håller bättre än valfri modell av dubbelkopplingslådorna.
Är lite tillvänjning att köra Yaris med den lådan och den är lite långsam av startlinjen men möter en intresserad förare upp med gasen så är det ingen dålig variant även om en traditionell draggomat är mer lättbrukad =köp en Corolla istället eller Civic.

Forummoderator
18 092 Inlägg
23 januari 2017
Trådstartare
#3
Evildan skrev:
Den håller bättre än valfri modell av dubbelkopplingslådorna.
Är lite tillvänjning att köra Yaris med den lådan och den är lite långsam av startlinjen men möter en intresserad förare upp med gasen så är det ingen dålig variant även om en traditionell draggomat är mer lättbrukad =köp en Corolla istället eller Civic.

Det säger ingenting.

Corolla & Civic automat alltså? ska kolla.
Fast kanske en Gen1? Varit inne på det förut. Gillar ju CVT.
https://www.blocket.se/goteborg/Toyota_ … 15&w=3
Just den är väl inte aktuell av olika orsaker men en sån. Typ. Liksom.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

161 Inlägg
23 januari 2017
#4
Skulle du inte köpa en värdig ersättare till din Opel wink?

http://www.blocket.se/vi/70853820.htm
http://www.blocket.se/vi/71140313.htm
http://www.blocket.se/vi/71142474.htm
http://www.blocket.se/vi/71044297.htm

Finns ju en del gubbvänliga sedaner i den prisklassen. Dock är ju frågan hur många ICA turer du kan få ut ur en bil för 15k smile
Senast redigerat av Juggen1988 (23 januari 2017)


Forummoderator
18 092 Inlägg
23 januari 2017
Trådstartare
#5
Juggen1988 skrev:
Skulle du inte köpa en värdig ersättare till din Opel wink?

http://www.blocket.se/vi/70853820.htm
http://www.blocket.se/vi/71140313.htm
http://www.blocket.se/vi/71142474.htm
http://www.blocket.se/vi/71044297.htm

Finns ju en del gubbvänliga sedaner i den prisklassen. Dock är ju frågan hur många ICA turer du kan få ut ur en bil för 15k smile

Jag hittar en sådan. Tog ju 4 månader sist... Men KIA:an var i nyskick (men sexan var oväntat törstig). Opel går bort. Fick åka 300C idag. Satans oljetanker. Känns numera som en långtradare. Funderat på en 940GL men skulle vilja ha så liten motor som möjligt. Den ska max toppa 50km/h några gånger per månad... Tyckte Yaris MMT verkade kul. Ovanlig och svårkörd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök