Tjena. Bygger om min b230F till en b234F. Alltså, ja måste byta topp, det vet jag och att balansaxeln inte är nödvändig har ja förstått. Men eftersom att ja är nybörjare på området skulle ja vilja ha en hel del hjälp. T ex, vilka delar behöver ja byta ut / införskaffa?
Tjena. Bygger om min b230F till en b234F. Alltså, ja måste byta topp, det vet jag och att balansaxeln inte är nödvändig har ja förstått. Men eftersom att ja är nybörjare på området skulle ja vilja ha en hel del hjälp. T ex, vilka delar behöver ja byta ut / införskaffa?
menar du mellan axeln? om du menar den så sitter drivningen till olje pumpen på den...
Alltså. Ja har ju en oljepump nu med. Men om den sitter på balansaxeln på b234F vet ja inte. Tror inte det eftersom alla säger att den bara minskar vibberationer i motorn och förlänger motorns livslängd, har även hört att om man inte har den får man ut mer hästar.
Den sitter inte på b230n, utan den sitter på vänster sida av b234f blockets främmre del. Ifrån den så går en rem mellan olika kugg, vad de är tillför kan ja inte utantill (är som sagt nybörjare). Men ja vet att vissa av kuggen så går kamremmen på.