2073
Sök

Kamremen

26 Inlägg
5 mars 2017
Trådstartare
köppte mig en seat leon 1.8 2001 som gåt ca 18.700 mil.. då äre dags för kamremsbyte och enl service boken är kamremen byttade vid 12k men ser lite lyrigt då de först va strycket p ånej sen endrats till ja då ägaren hade gjort det svart istället men har inga papper på nånting.

min fråga är kan man se om man kollar på kamremen om den på något ser är byttad ?

OBS ja vet att man kan byta men ja vill bara veta om det går att se..
har du inte svar så låt bli o svara då ja inte bryr mig om värdelösa svar smile

mE3ndII

Evildan
5 mars 2017
Nej du kan inte 6700 mil efter påstått byte se om det är utfört.
En gyllene regel är att går det inte att verifiera har det inte skett.
Senast redigerat av Evildan (5 mars 2017)

26 Inlägg
5 mars 2017
Trådstartare
Nehe ne tänkte om kamremen kanske sog bättre ut än om den hade gåt 18k osv. Aldrig haft med kamrem o göra då äre bara till o byta o se glad ut smile

mE3ndII

Evildan
5 mars 2017
Jag får revidera mitt svar en del.
Om du tittar på kamremmen och den är försedd med annan text än VAG AUDI osv är den givetvis bytt någon gång. Däremot anser jag det som osannolikt att en person lämnar bort en enkel oljeservice men gör kamremsbytet själv utan verifikation då stämpeln i boken ändå inte har något värde. Luktar illa.

26 Inlägg
6 mars 2017
Trådstartare
Enl förra ägRen skulle de kosta ca 10k för kamremsbyte och sen vlde personen samt firman att göra de svart men fått ett bra pris på att byta så kanske lika ra att byta smile men tack för ditt snabba svar

mE3ndII

Sök