MilleN skrev:
Rouzi: Vem drar alla över en kam? Jag tycker som du, att det inte ska daltas med brottslingar och sådana som inte bryr sig om att lära sig svenska osv. Framför allt måste det skärpas till i skolorna. Det är även enligt mig mycket bättre att invandrarna sprids ut än att sätta alla i ett Ghetto där det "känns som hemma" som en invandrare sa om Rosengård.. Hur som helst säger du emot dig själv på flera punkter.
Visa gärna källa på att Vapenhandeln är en av Sveriges största inkomster, tror inte ett dugg på det.
Wikipedia: "I dagsläget består ungefär hälften av Sveriges varuexport av verkstadsvaror: t ex maskiner, telefoniutrustning, bilar och lastbilar. Drygt en femtedel baseras på skog och järnmalm medan läkemedel har 6 procent."
Vapen nämns inte ens.
Sedan får du allt att låta som att det är
vårat (Svenska invånares) fel att vi tar in för mycket invandrare. Det är politikerna som bestämmer. Politikerna vågar inte ta upp problem med invandringen alls och eftersom det blivit så tabubelagt har det även blivit fult för gemene man att ens nämna invandring för då är man rasist. Det är pga detta som SD går framåt och om inte de nuvarande politikerna gör något åt saken så får dom snart ett till parti i Riksdagen.
Integrationspolitiken har sugit hårt men politikerna vill inte erkänna det.
Hade vi haft en folkomröstning om vi skulle få ökad eller minskad invandring kan du gissa vad svaret skulle bli. Undersökningar har gjorts i frågan men dom pratar den politiskt korrekta kvällspressen tyst om.
Dagen.se skriver "Nära hälften av svenskarna, 46 procent, vill stänga gränserna för fortsatt invandring och fyra av tio utesluter inte att tanken på att rösta på ett främlingsfientligt parti. Det visar en studie som Integrationsverket presenterade nyligen."
Notera att det är stor skillnad att ha stängda gränser eller bara minskad invandring..
Hur som helst, så fort någon röstar på det enda partiet som faktiskt över huvud taget vill minska invandringen och koncentrera sig på integration istället kommer folk som Jonesono och påstår att det är bönder som borde brännas på bål som tycker så. Men ingen kan förklara
varför t.ex. enbart Skåne ska ta in fler invandrare än hela Danmark som de faktiskt gjorde 2006. (
http://sydsvenskan.se/skane/article206817.ece ). Kommer Danmark gå under nu då eller vad?
Pizza-argumenten är ju annars det vanliga, men det där med att invandringen behövdes på 80 och 90-talet har väl inget med dagsläget att göra? Som det är nu importerar vi i princip arbetslöshet. Missförstå mig rätt, de som verkligen behöver hjälp ska såklart få det men kraven kan gott höjas lite när dom väl kommit hit, ingen brottsling bör beviljas PUT!
Jag har inget som helst emot invandrare som grupp, jobbar med massa invandrare och dom tycker som jag, att det är skit. Dom är trötta på att förknippas med dom som inte sköter sig, och jag förstår dom.
Dom andra partierna måste skärpa sig och
våga ta upp frågan, annars får dom det hett om öronen. Mina 2 cent
![wink](img/smilies/wink.png)
Angående slang så är det klart det ska få finnas, det har funnits i alla tider. Hur som helst är det löjligt att det är nån innegrej och ska tas upp i encyklopedier osv osv.
Det värsta jag hört är ju att man har skrivit AINA på polisbilar i vissa förorter istället för POLIS bara för att Aina är invandrarslang och det ska få polisen mer 'connectad' med invandrare.. Har du någonsin sett en bil det står SNUT på för att connecta bättre till raggare? Nej det är en mycket dum lösning.
Sedan undrar jag också vad invandringen har att göra med bilindustrin som du nämner hela tiden
![smile](img/smilies/smile.png)
Bilar importeras ju från tillverkningsländerna och har ingenting med invandring att göra.