Jag är en av de 2 medlemmar som förespråkar denna släde till den grad att det säkerligen är skottpengar på mig här :-)
Vi harvar runt i vår 10 år gamla generation 2 som snart rullat 18000 mil. Den ska någon gång nedgraderas till reservbil och en nyare plug-in av generation 3 ska inhandlas. Det man kan råka ut för är dåliga bromsar/skivor bak då bilen i första läget motorbromsar med generatorn vid lugn körning. Och lugn körning blir det, tro mig.
Ett inte ovanligt "fel" är att startbatteriet tar slut och kan ge mystiska meddelanden vid start eller att den ibland inte vill starta. En tusenlapp och det problemet försvinner ett antal år in i framtiden.
Längsta resan vi gjort på en dag är cirka 80 mil. Då fick den stackaren rulla i 130 km/h större delen av dagen. Inga bekymmer där.
Medlem nummer 2 som i grund och botten är skyldig till vårt första Prius-köp är inne på sin Prius nummer 3. Någon annan bil för vår del att frakta mat & ungar i till vardags kommer inte på fråga.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!