Jag kommer inte ihåg hur det hela startade men kanske var det på STCS forum (??) som någon lade upp en 9-5 Aero sedan med taklucka från -03 som skulle säljas....
Bilen ifråga mådde inte riktigt bra utan behövde få ett par sjuka delar ersatta av friska diton. Jag fick ett par bilder på den och sen började kampen med att hitta pengarna till att köpa bilen. Tyvärr lyckades jag aldrig hitta dom där pengarna och vad som hände med bilen sen visste jag inte...
Detta var någon gång 2012 tror jag och som sagt så fanns inte ekonomin till det och bilen blev inte mycket mer än något jag kunde dagdrömma om ibland. Till sist så glömdes den bort helt.
Tills jag för cirka tre veckor sen satt och rensade bort gammal skit ifrån datorn och hittade dom gamla bilderna jag fått på bilen av ägaren. Började direkt tänka igen att den där bilen skulle man haft asså. Bestämde mig för att kolla om den fortfarande fanns kvar vid liv trots att det gått fem år sen jag hörde något om den. Jodå, enligt TS register fanns den kvar och hade dessutom inte bytt ägare.
Då började det på riktigt kännas som om det här kunde bli något, letade upp namnet på bilens ägare, letade upp numret till ägaren och skickade ett sms om bilen fanns kvar. Inget svar..... på nästan 24 timmar men det kändes som om det var flera dagar innan svaret kom.
Svaret var "Bilen är vid liv men står hos en bilmek, han heter ** och nr är ****-******. ha det bra"
Det fanns hopp!! Efter en del diskussioner med killen bilen stod hos så åkte jag dom tio milen i måndags för att titta på den, provköra och till sist köpa den. Efter FEM ÅR! var bilen äntligen min!!
Så här börjar historien om min del i denna vackra lyxkärras liv...
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P