Här kommer en liten kvällsuppdatering. Det är ju inte någon jättestor uppdatering men samtidigt är det ju en helt ENORM uppdatering
Så nu är alltså bilen besiktigad och laglig att framföra på allmän väg igen efter att ha stått stilla och väntat på mig i fem år!
Helt otrolig historia bara det här med besiktningen, när jag besiktigade den fick jag tvåor på slitna bromsbelägg fram, positionsljus bägge sidor fram och kass handbroms.
Körde med bilen typ två-tre veckor och fixade skivor, belägg, backar, monteringssats osv för att byta allting där bak. Idag skulle jag byta hela skiten där bak för att försöka få ordning på handbromsen så jag kunde bessa bilen innan jag åker iväg i två veckor.
Tog loss hjulet på högersidan för vid bes var det där handbromsen var sämst så tänkte börja med den sidan, drog handbromsen två hack och tänkte kolla hur pass dålig handbromsen egentligen var.
Kände på vänster hjul, var totalt låst, satte i två bultar på högersidan och kände med brytjärn modell lagom stort om skivan snurrade...
Se på F*N om inte skivan var helt låst, när jag tog i med brytjärnet så lyfte jag bilj-len istället för att det snurrade
Så jag slängde bara på hjulet igen och åkte till dekra på andra sidan stan för att besiktiga (var där jag bessade så tänkte göra ombes där med) men dom stängde tidigt pga semester, åkte tvärs över gatan till carspect och det var samma visa. Slutade med att jag fick åka till besikta som ligger en gata bort bara från verkstan och där var det med nöd och näppe att jag kunde få en drop in tid för ombes.
Fem minuter senare var bilen besiktigad och godkänd
Ska ändå byta skivor och belägg bak hyffsat snart för dom ser förjävliga ut men bilen är iaf laglig nu, känns som ett stort steg i rätt riktning mot att få den i gott skick igen