Hur bilen såg ut vid inköp , En Honda Civic med V-tech "minsta motorn"" färgen är enligt min smak riktigt ful tyvärr , Men framtidsplaner är att lacka om och få den se hyfsad bra ut , Och inte lägga ut allt för... Visa mer
Sedan bara ett par dagar senaste efter jag städat ur hela bilen , Kollar igenom lite i bilen / under , Så va den ganska schysst , Dock hade den en del skavanker så som ett antal bulor på huven osv , Men bestämde mig ganska snabbt att ta en biltur till Biltema och köpa lite färg , Färgen vart halvmatt (svart ) och här kommer några bilder från hur de gick till , slutresultat kommer upp senare
Här är lite bilder på slipningen , Som dock gjordes förhand pga att maskinen gick sönder ...
Och under tiden hittade jag lite rost , Dock mindre än vad jag hade förväntat mig endast lite på passagerardörren som sedan spacklades och lagades
Sedan kommer en bild då bilen har börjat rollats dock inte färdig och tyvärr från Snapchat så kvaliteten är som den är , Men slutresultatet kommer snart
Till slut gav regnet upp och drog vidare , Så tog mig tillfälle i akt att rolla de sista på bilen , Och ta alla små detaljerna , Och sist lägga på ett lager till med färg på bilen
Så här kommer bilder på slutresultatet
Sedan efter att färgen hade torkat tillräcklig tog jag bort maskeringen , Jobbet klart och nu är bilen mattsvart
Och detta är de enda som blev kvar från förra färgen ett klistermärke som jag tyckte kunde va kul att han kvar