Ska du ha till 12V bilstereo eller så. Det KAN gå med batteriladdare om du inte ska ha dunderhög uteffekt..
nja.. det är väl inte så bra... eftersom billaddare oftast har en speciell laddningssekvens, d.v.s. du får inte ut konstant 12V. ska du ha en billaddare så koppla även på ett bilbatteri så får du konstant 12V. annars kan du köpa en transformator som drar ner spänningen till 12V och därefter en diodbrygga. det finns säkert färdiga, annars kan du löda ihop en själv med delar från elfa eller liknande.
jo men jag vill ha 12v nu, jag har bildelar innomhus som jag inte vill gå ut till bilen och testa hela tiden, tar för mycket tid och för kallt.
Vad för delar? Vill du testa slutsteg m.m. så är det laddare MED batteri som gäller. Men skall du testa LED lysen m.m. så kan du löpa en transformator. ELFA har upp till 1.5A
jo det är bara belysning, men jag vill ha det nuuuuu finns de ingen apparat i hemmet man kan låda från ?
Led tar bara milli ampere styck. Dem kan man använda en vanlig 12V trafo till. (Modell mobilladdare, fast 12V) skall du testa vanlig belysning så räcker det inte, då är du tillbaka på laddare med batteri.
Jag har en omvandlare, köpte den till min polisradio för ett tag sen. Den kan du få köpa om du vill. Den gör om från 220V till 13,8V (Som ett batteri). Vill ha 500:- för den, nypriset var runt 2800:- så det är ingen skitsak
om du har en skrivbordslampa av märket ikea som har två utdragbara "Bilantenner" som ben så kan man prova på dom kanske inte ä rätt ström men de brukar jag göra. annars är det vell bara o leta har en hemmagjord omvandlare ifrån en såndär liten kyl den funkar prima