Helrenovering av en äkta "push botton" Pantera -71, detta är bil nr 76 av ca 7300 bilar varav ca 320 push botton bilar.det finns enligt internationella De Tomaso registret 24 bilar kvar som är tillverkade före mitt... Visa mer
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Lite flera bilder, riktigt snyggt lackat, har hämtat alla saker och burit ned dem i källaren i väntan på senare montering. På Fredag ska bilen på förberedelse till lack.
Har lämnat rutramarna på omkromning. Ska bli kul att få alla blanka delar att montera på en Nylackad bil.passade på att köpa mig en kaross till en pantera radiostyrd il.
Har köpt mig en ny färg till fälgarna, så om det flyter på bra imorgon så blir de uppdaterade. Det gäller att hitta saker att göra nu när bilen inte är hemma längre.
En väldigt trevlig och välskriven tråd detta. Panteran har alltid varit en av mina favoritbilar speciellt i den här gröna kulören eller den knallgula, det passar en fräääään bil med en skarp kulör.
Tack, jag tycker själv det är mkt roligare att få se allt från grunden och gärna i ett raskt tempo. Jag har ingen RC bil ännu. Lär väl leta efter någon såsmåningom .Idag blev det väldigt lite... Men ändå något. Jag har bokat upp all mekanik till sidorutorna, tyvärr så missade jag Ansa orginalavgassystemet från USA , fick ett tips på ett Danskt system.... Som dessvärre också visade sig att inte vara till salu. Funderar på köpa ett wilkinsson komplett system . Skall tydligen vara mkt bra och snygga. Men ack så dyra.... Får hoppas tomten är snäll i år. Gul jul alla. Mvh Johan
Fortsätter att lägga tid på fixa olika prylar i den långa väntan på bilen. Nu lägger jag fokus på bromsarna som ska renoveras o lackeras. 1971 så var det säkert grymma bromsar med ventilerade skivbromsar runt om..... Men nu 2017 så är nog 1 kolvs ok som dessutom lär vara samma som en inte allt för uppskattad fransk bil inte helt bra. Enligt tester då har Panteran rätt kassa bromsar. Nåväl jag kör orginal till att börja med. Men lär väl såsmåningom uppgradera till Brembo eller dylikt.
Hehe, inte alltid så exotiska bromsar på gamla sportbilar nej, har för mig jag kollade någon bromskatalog där jag kom fram till att det var samma klossar på AC Cobra 427 som på Amazon... Lite halvkul ändå.