marcus80 skrev:
Har läst igenom tråden lite fort bara. Jag har en Subaru legacy kombi 2004 med 2.5 liters boxer motor. Bra bil som får dra tunga släp med bara b kort. Har fått byta urtrampningslagret, men det hände efter 33000 mil. Annars bara service.
Har en Volvo v50 t5 awd 2005. Skulle jag köpa en igen, nej. Har haft lite el strul och skulle tyvärr inte rekommendera någon annan att köpa en heller. Sedan spricker alltid klädseln i förarsätet.
Har även en tredje bil, en liten Peugeot 307 1.6l 2005. Har fått byta handbromsvire på en sida. Det är allt. Denna bil brukas när Volvon inte vill vara med längre (vilket nu har varat i 1 månad. Ny central elektronik modul skall in i bilen)
Alla säger att franska bilar är skit, den funkar klockrent.
Japanska bilar bara går, Jo det är sant. Så länge man tar hand om dom. Körde punka på ena däcket där stommen sprack på insidan, fick bli 4 nya däck då bilen har 4wd. Synd på de andra 3 med 7mm kvar men men.
Volvo s40/v50 är drabbade med elproblem fram till facelift vilket jag har för mig är 2008. Därefter skall dom blivit bättre men är bara en snyggare Ford....
Och personligen efter mängder av tyska bilar skulle jag aldrig ta i en igen, inte ens med tång.
Så bara åka och prova det du är intresserad av, bästa sättet att få en känsla och uppfattning om bilen.