Tjenare!
Tänkte jag gör en lite frågotråd då jag är både lite smått uttråkad och fundersam på samma gång så en jävla bra kombo. Håller ju som de flesta kanske sett på med ett E36 turbo bygge och frågat lite här o var då detta är egentligen första gången jag gör nått sånt här, och hittills har de gått rätt okej faktiskt. Men lite små funderingar o skit kvar!
Bilen ska enbart gå gata iallafall denna säsong. 1: Avgasbandage på grenrör, ett måste eller bara rekommendation? Har idag smackat på utan bandage då jag vart äckligt ivrig att få i maskin. Håller på att bygga om oljereturen så den kommer lite längre ifrån rören samt med temp resisterande skydd på slang. Problemet är att om jag ska dit med bandage måste hela maskinen ut igen, för tajt att få av grenröret med maskin i tyvärr.
2: Distans för lambdasond ifrån avgashuset på turbon? Hur långt bör den sitta ifrån för bäst mätning och utan den tar skada?
3: Någon som har lite bilder på hur denne fäst sin intercooler på sin E36:a vad ni använt osv osv.
4: Bränslesystem, har planerna att köra med E85. Men funderar på om man faktiskt borde uppgradera ledningar och dra sprillans nytt eller om original pallar? Tänkte köra original BTR, rail, ledningar och enbart byta till en walbra 450 tillsammans med siemens deka 875cc som ska passa på original rail och kontaktering? Rekommenderat att byta allt eller bara tuta o köra?
Kan väll se denna som en liten diskussions tråd en sån här söndag kväll
Ha de gött allihopa!