3514
Sök

Hur flammar man genom avgasröret

58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#1
nån som vet hur man gör så de kommer flammor ur avgasröret när man varvar???

1 661 Inlägg
26 februari 2018
#2
Ditt nästa inlägg kommer mest troligt vara:

"Min motor går dåligt, varför då"?

Det finns ingen vettig anledning till att man vill ha det på en vanlig vardagsbil. För jag gissar att du inte ska köra rally/racing?

58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#3
CC72 skrev:
Ditt nästa inlägg kommer mest troligt vara:

"Min motor går dåligt, varför då"?

Det finns ingen vettig anledning till att man vill ha det på en vanlig vardagsbil. För jag gissar att du inte ska köra rally/racing?

varför inte de ä ju frränt

4 146 Inlägg
26 februari 2018
#4
Du får flammor genom avgasröret genom att bilen går för fett så att allt bränsle inte förbränns.

Detta kan man ganska enkelt få om man har en bil med återcirkulerande dumpventil original och byter till en öppen dumpventil. Du får då fel blandning när du släpper gasen och bilen sprutar då eld när du växlar.

Om du inte har turbo så får du väll ändra förgasaren om du har en sådan alternativt lura lambda sonden eller LMM så bilen skickar för mycket soppa av sig själv.

Ett annat alternativ är väll att montera en spolarvätskebehållare  med bensin i någonstans i motorrummet och sedan gänga in en nippel med bromsrör i grenröret eller kanske efter katalysatorn som du kan spruta in bränsle med direkt istället.


58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#5
zemet skrev:
Du får flammor genom avgasröret genom att bilen går för fett så att allt bränsle inte förbränns.

Detta kan man ganska enkelt få om man har en bil med återcirkulerande dumpventil original och byter till en öppen dumpventil. Du får då fel blandning när du släpper gasen och bilen sprutar då eld när du växlar.

Om du inte har turbo så får du väll ändra förgasaren om du har en sådan alternativt lura lambda sonden eller LMM så bilen skickar för mycket soppa av sig själv.

Ett annat alternativ är väll att montera en spolarvätskebehållare  med bensin i någonstans i motorrummet och sedan gänga in en nippel med bromsrör i grenröret eller kanske efter katalysatorn som du kan spruta in bränsle med direkt istället.

ok men drar den mer bränsle då ???

4 146 Inlägg
26 februari 2018
#6
carldrift skrev:
zemet skrev:
Du får flammor genom avgasröret genom att bilen går för fett så att allt bränsle inte förbränns.

Detta kan man ganska enkelt få om man har en bil med återcirkulerande dumpventil original och byter till en öppen dumpventil. Du får då fel blandning när du släpper gasen och bilen sprutar då eld när du växlar.

Om du inte har turbo så får du väll ändra förgasaren om du har en sådan alternativt lura lambda sonden eller LMM så bilen skickar för mycket soppa av sig själv.

Ett annat alternativ är väll att montera en spolarvätskebehållare  med bensin i någonstans i motorrummet och sedan gänga in en nippel med bromsrör i grenröret eller kanske efter katalysatorn som du kan spruta in bränsle med direkt istället.

ok men drar den mer bränsle då ???

Ja givetvis gör den det.


58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#7
zemet skrev:
carldrift skrev:
zemet skrev:
Du får flammor genom avgasröret genom att bilen går för fett så att allt bränsle inte förbränns.

Detta kan man ganska enkelt få om man har en bil med återcirkulerande dumpventil original och byter till en öppen dumpventil. Du får då fel blandning när du släpper gasen och bilen sprutar då eld när du växlar.

Om du inte har turbo så får du väll ändra förgasaren om du har en sådan alternativt lura lambda sonden eller LMM så bilen skickar för mycket soppa av sig själv.

Ett annat alternativ är väll att montera en spolarvätskebehållare  med bensin i någonstans i motorrummet och sedan gänga in en nippel med bromsrör i grenröret eller kanske efter katalysatorn som du kan spruta in bränsle med direkt istället.

ok men drar den mer bränsle då ???

Ja givetvis gör den det.

mycket eller lite ?

26 Inlägg
26 februari 2018
#8
Haha givetvis kommer den dra mer bensin. Hur mycket tror jag ingen vet på rak arm.

58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#9
Dennis99 skrev:
Haha givetvis kommer den dra mer bensin. Hur mycket tror jag ingen vet på rak arm.

ok hahaha

4 146 Inlägg
26 februari 2018
#10
Beror väll helt på vilken av mina olika lösningar du väljer och hur fel blandning du isåfall har.


58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#11
zemet skrev:
Beror väll helt på vilken av mina olika lösningar du väljer och hur fel blandning du isåfall har.

okay ¨

7 274 Inlägg
26 februari 2018
#12
Spolarvätsktepump som sprutar in bensin i utblåset samt ett tändstift som tänder på så blir det bra med eld....


Forummoderator
9 299 Inlägg
26 februari 2018
#13
Janneutanb skrev:
Spolarvätsktepump som sprutar in bensin i utblåset samt ett tändstift som tänder på så blir det bra med eld....

Men snälla, sluta innan nån blir allvarligt skadad eller dör. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
26 februari 2018
#14
I en snar framtid:
https://img00.deviantart.net/9e52/i/2009/228/b/b/burning_vw_polo_by_lizzlano.jpg
Kör din Polio som den är utan dylika modifikationer blir mitt råd.

58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#15
Evildan skrev:
I en snar framtid:
https://img00.deviantart.net/9e52/i/200 … zzlano.jpg
Kör din Polio som den är utan dylika modifikationer blir mitt råd.

Okej får nog göra de

2 327 Inlägg
26 februari 2018
#16
Kära nån....


Muttley
26 februari 2018
#17
https://www.adlibris.com/se/bok/vw-polo … 0857336200   Beställ  den NU.   

Vänta sen till du blir 18 år så du kan börja köra.
Och ge fan i att skruva en massa för att få lillfingereffekt på bilen.

58 Inlägg
26 februari 2018
Trådstartare
#18
Muttley skrev:
https://www.adlibris.com/se/bok/vw-polo-petrol-and-diesel-owners-workshop-manual-9780857336200   Beställ  den NU.   

Vänta sen till du blir 18 år så du kan börja köra.
Och ge fan i att skruva en massa för att få lillfingereffekt på bilen.

Ok får göra de

7 394 Inlägg
26 februari 2018
#19
PERSONLIGEN tycker jag det inte är fränt när en effektsvag bil sprutar eld,, blir fel liksom,, jag har bilar som kvastar som vi kallar det,, men då pratar vi om effektstarka turbomotorer,, då en turbomotor går fett= kyler motorn,, så förbränns ej allt och när man då slår av på gasen efter ex ett race så kvastar den,, meo allt oförbränt bränsle antändas i och efter turbon,,   på en vanlig sugmotor otrimmad så händer aldrig detta,, och ska ej det wink  jag hade låtit bli att mixtra med sånt som står i tråden wink



Sök