Efter en längre tid med ganska slöa upp fix på bilarna så börjar man äntligen få fart igen. Varit pappa ledig i 6 månader och under denna tid har man fått mycket tid med sonen och även dottern som varit hemma från dagis till och från. Nu är alla barn in skolade, vi har båda börjat jobba och nya företaget jag startade upp rulla på långt bättre än väntat.
Med detta kommer även suget på att få en bra bil igen, vår Passat B7 är underbar på alla sätt och vis men efter att ha väntat på lack i nästan ett halvår så dog väl kärleken till bilen ut lite och trotts att vi inte haft några problem med den så växer ändå tankarna över ”problem bil upp”. Detta igentligen endast för att man måste vänta på att allt är klart innan den kan börja fixas upp.
Vi kom en bit med den men suget på bilen fanns inte kvar. Diverse kolfiber, 12” stereo (tesla style) mm. Snygg var den men de är en 14 och trotts års modellen är de den sista i den karossen vilket medförde att den började kännas gammal.
Så nu undrar ni säkert om rubriken? Jo efter mycket funderingar bestämde vi oss för o köpa ny bil. Se till o ha garantier mm för o slippa allt strul mm. Tryggt bil ägande helt enkelt så tid och energi kan läggas på att få bilen som man vill istället.
Vi bestämde oss efter lite offerter mm för en Passat GTR så i torsdags åkte jag till jobbet och knatade in till kolegorna för o beställa en.. gick bra till ca 3 meter från säljaren då chefen stoppades mig. Efter snack med han och ett par provkörningar hade jag helt plötsligt signat papper för en Arteon GTR.. en bil jag kollat efter ett par gånger (rätt ovanliga än så länge) men älskar dem. Trodde dock priset skulle överstiga vår buddjet vi satt men fick den faktist billigare än va jag skulle betalat för passaten och till de 20” dubbade vinter däck. Blev en grym deal och jag slapp nervöst vänta på en beställning med hotet att hamna på fel sida av Bonus malus. Denna fanns hemma och redo så imorgon går den in för leverans kontroller mm
Lite halv taskiga bilder på bilen efter provkörning och koll av barnstolar mm. Sinnes sjukt att de e mer plats i denna än va de e i passaten. (Ber om ursäkt för att jag skirat ner den men en provkörning skall göras ordentligt.
Så va e nu tanken med denna något för finklädda folka?
Till att börja med så tyckte jag den kändes lite slö, de kommer vi lösa rätt fort. Sedan är inredningen rätt för diskret. Därför kommer vi tillverka det mesta i kolfiber, dela för o visa Ledworks nya kit man kan göra hemma och delen för att jag kan
Utvändigt blir de en hel del kolfiber med, kollar på ev sänkning men då dämparna är ställbara i 45 lägen så är jag osäker på hur de går ihop än så länge.
Ni som känner mig vet att jag gillar orangea detaljer så givetvis kommer dem in här med i ex bromsok mm.
Tar glatt emot tips på idéer mm och info om ni hittar kul saker till den då de är rätt svårt att hitta delar verkar de som
Hoppas ni kommer gilla det