2850
Sök

Caddy mk1 1.8t AGU BUDGET.

Ett "1.8T AGU i en vw mk1 bygge" med full ekonomisk redovisning.

1 910 Visningar
Uppdaterades senast 28 mars 2018
8 Inlägg
27 mars 2018
Trådstartare
Startar ett Caddy mk1 AGU bygge.

Tanken är att få en caddy att se ut som om den precis rullat ut från fabriken men att den skall gå som fan och det på en budget!
Samtidigt redovisa full budget för alla utlägg så andra kan se om det går att göra för en hyffsad slant. Det är min tanke.

Utgången är följande:
Köpt 2 och en halv Caddy som skall byggas ihop till ett renoverat exemplar.
Donatorbilen är en Golf GTI mk4 150hk.

8 Inlägg
27 mars 2018
Trådstartare
Startekonomi:
+ 2,5 Caddy plus en massa extra delar 11.000kr (plus ett flak öl)
+ Transportkostnad för att få hem objektet 1.800kr
+ 1 Golf GTI donatorbil 5.500kr
+ transportkostnader för att få hem donatorbilen 1.500kr
= 19.800kr

89 Inlägg
28 mars 2018
Spännande! är tanken att du ska regga den som ombyggt fordon sen? Tänkte du köra på orginalsprut?
Senast redigerat av skön (28 mars 2018)

8 Inlägg
28 mars 2018
Trådstartare
Inte helt bestämt mig än; det var ursprungstanken men eftersom jag fick med en och en halv extra bil så öppnar det ju upp för andra möjligheter. Gillar dock tanken att man kan återställa den till originalskick om man vill. Får se. smile
Gillar din cabbe! Inte riktigt min stil men ditt var väldigt smakfullt! Den hade väl inte de kofångarna original va?

89 Inlägg
29 mars 2018
VonFries skrev:
Inte helt bestämt mig än; det var ursprungstanken men eftersom jag fick med en och en halv extra bil så öppnar det ju upp för andra möjligheter. Gillar dock tanken att man kan återställa den till originalskick om man vill. Får se. smile
Gillar din cabbe! Inte riktigt min stil men ditt var väldigt smakfullt! Den hade väl inte de kofångarna original va?

Låter spännande smile
TacK! Vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma stil smile Tyvärr så såldes cabbarna bara med plastkofångarna eller karmannpaketet, så jag kör med kromade fångare ifrån en tidig mk1a istället.

Sök