3682
Sök

Låna pengar av banken? Behöver snabba svar, tack!

1 582 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#1
Tjenare.

Som ni läst i min tidigare tråd angående Norge, det är så att jag ska flytta dit.
Och jag vill köpa mig en billig pendlarbil. Jag har nuvarande en Seat Toledo som ska säljas i April efter besiktningen, funderat på att sälja den innan också.

I allafall så har jag hittat ett perfekt altenativ till pendlarbil, en Golf 1,6, den lär inte dra mer än 0,6 landsväg körning och det är helt perfekt. Problemet är att jag inte har pengarna sad Killen begär 39000:- bilen har gått 10000mil, kamrem är böten och den har bara haft 2ägare, sen så är det även 5d.

Jag funderar på att dra till banken på måndag och kolla med dom om de kan låna mig 35000:- Fast problemet är att jag sa upp mig på mitt nuvarande jobb förrigår och inte har något jobb nu.

Så jag undrar vad ni tror. Tror ni att de skulle låna ut pengar till mig eller?
Eftersom jag kommer sälja min bil nu snart och då får jag minst 30000:- för den sen så även ska jag börja jobba i Norge och kommer ha inkomst. Fan att man inte har cash pengar när det behövs som mest hmm

I allafall vad tror ni och vad tycker ni att jag ska göra?

Mvh Pappi

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
13 januari 2007
#2
Du jobbar gö fortfarande du har väll 30 dagars uppsägningstid. Sen tittar banken på vad du drog in föregående år, jag hade provat. Ta med en förälder så blir det nog enklare.

1 582 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#3
Jepp det gör jag, ja jobbar till 9:e februari. Jag tog studenten förra sommaren så jag har inte hunnit jobba så mycket, eller ja jobbade först på ICA Kronhallen och därefter blev jag anställd av Proffice. Så jag har tjänat in en del, minst 50000:-

Jo fast morsan är lite emot det, hon vill inte stå i borgen för mig så det är mindre bra hmm

Mer svar tack smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 januari 2007
#4
Funderar på samma sak som du..

Fast utan Norge-biten då tongue

Morsan ville inte stå i borgen, och jag tjänade inga pengar förra året eftersom jag pluggade då. Tror inte att banken skulle vilja låna ut pengar till mig, har iofs inte ens kollat.

Du förlorar inte på att kolla med dom. Prata in dig och var trevlig, dom kanske får ett bra intryck av dig wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 582 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#5
Tjenare big_smile

Jasså det gör du, det var inte alls dåligt. Synd att de inte var Norge biten med hehe wink

Ne det är fan synd, min morsa vill inte häller faktiskt hmm aha okej men som du säger det skadar ju inte att du kollar upp det i allafall.

Jo men jag funderar att dra till Swedbank nu på måndag, men det kännas så otroligt pinsamt, får nog ta med tjejen dit smile

Mvh Pappi

10 Inlägg
14 januari 2007
#6
tog lån til min bil för nån månad sen. gick bara in på bankens hemsida, fyllde i allt där. fic hem papper på posten som jag skulle skriva på och hade pengarna på kontot 2 dagar senare. borde inte vara allt för svårt, fast har ändå jobbat några år och tror du måste ha en årsinkomst på ca 200000, så vet inte om 50 laxxar räcker så långt... peace


1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#7
Tjenare.

Jaha okej fan det lät mindre bra, fast 35000:- tar inte lång tid att lämna tillbaka för min del då jag ska sälja min bil och får minst 30000:- fast den ska säljas i april eller så sätter ja ut den denna månad ska bara köpa ny startmotor. De är det att jag är i behöv av pengarna snabbt hmm

44 Inlägg
14 januari 2007
#8
Tja...

Det är inte själva bankpersonalen som du träffar som avgör om du får ta lån, utan dom pratar ju bara med dig o kollar så att det finns ngn möjlighet för dig att godkännas av lite högre makter som kollar alla dina siffrornågra månader tillbaka o framåt och om man har fast anställning o pengar på kontot för tillfället... Kollade med dom själv för att köpa en RX8:a (sugen på tidigare men fick nöja mi med en MR2:a egna pengar ist) precis när jag fick min anställning för drygt 2år sedan men det var ingen tillsvidare jag hade då o bara jobbat 2 månader drygt, de sa att det inte räckte o att jag skulle komma tillbaka senare när lön o allt flutit på lite. Dom sa att även att jag kan ansöka men fick jag nej skulle det dröja drygt 1-2 år innan man kunde bli beviljad tidigast... :s Bara rörigt, men hoppas det löst sig nu var ju ett tag det skrevs här...

Ta du genvägen så väntar jag där framme på dig!!

1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#9
Tjenare.

Tack för den historian, fan lät riktigt knövligt det dära hmm Jag får väl vänta eller så drar jag dit och kollar med dom, det skadar ju aldrig smile

Annars så säljer jag bilen denna månad, ska bara byta startmotorn så är allt bra sen, fast jag tror inte golfen som jag hittade väntar på mig hmm Vad är mest lönsamt att köpa en 1,4 - 1,6 eller en diesel alltså Golf smile

71 Inlägg
14 januari 2007
#10
Pappi skrev:
Tjenare.

Tack för den historian, fan lät riktigt knövligt det dära hmm Jag får väl vänta eller så drar jag dit och kollar med dom, det skadar ju aldrig smile

Annars så säljer jag bilen denna månad, ska bara byta startmotorn så är allt bra sen, fast jag tror inte golfen som jag hittade väntar på mig hmm Vad är mest lönsamt att köpa en 1,4 - 1,6 eller en diesel alltså Golf smile
Du kan få köpa min golf när den blir klar. roll


1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#11
Haha wink

Jag vill ha en med 5d och inte en 1,8, hälst en 1,4 - 1,6 eller diesel smile

Tack ändå.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
14 januari 2007
#12
Är väl som sagt bara att prata med dom 35k är ju ingen stor summa direkt. Du kan ju även ta upp att du har din nuvarande bil som ska säljas och att den finns som lite säkerhet för banken då, om jag fattade det rätt så skulle du väl betala tillbaka pengarna så fort du sålt seaten?

1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#13
Tjenare.

Ne jag tycker inte häller att 35:- inte är så otroligt mycket pengar så. Jo jag vet jag ska göra det. Jepp jag betalar pengarna så fort jag sålt min Seat, har lite små saker att fixa med den innan jag säljer den, vill hälst besikta den också men det får jag inte göra förens april, då jag vet inte hur bra mina vinterdäck är, men jag ska mäta dom nu idag så är de godkända så bokar jag besiktning snarast big_smile

SSS -12
3 217 Inlägg
14 januari 2007
#14
Suttit och spånat på frågan ett tag, varför köper du inte en bil som du faktiskt har råd med? Jag betalade exempelvis 15.000 kr för min och den har hållt hur länge som helst, samt att man säkert kan köra den billigt!

Den där Golfen är nog lite att ta i, satsa lite lägre tills du fått in mer pengar istället!

Det är mitt tips, har du inga syskon som du kan snylta på?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#15
Tjena Fuckface.

Nje det känns onödigt då jag redan har en fin bil på alla sätt och vis förutom bränsleförbrukningen, eller ja den dricker mellan 0,75 - 0,85 blandad körning. Och jag vill ha en som är mer bensinsnål än min nuvarande, och Golfen är ett perfekt alternativ.

Alltså pengarna har jag i april, men det kvittar då jag inte behöver dom då, jag behöver pengarna nu det är därför ett problem. Så jag ska se om jag ska sälja bilen nu snart så.

Nopz tyvärr har en lilla syrra bara på 17bast snart så haha big_smile hon är inte direkt rik då hon går i skolan wink

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
14 januari 2007
#16
Tror inte att det ska vara några problem alls. Jag som många andra lånade lite när jag skulle köpa min bil. Man vill gö inte tömma kontot totalt så då är det gött att ha lite kvar på kontot. Jag gick bra in och berättade hur mycket jag ville ha. Summan var något större än din. Hon frågade var jag jobbar och vad jag har i lön. Samt när jag började. Slutade skolan i maj -06 så inkomsterna under -05 var inte så höga. Sen plinkade hon på datorn lite och vips så var pengarna på mitt konto. Tog inte mer än 20 min. 35.000 är inte mycket pengar och om du tar det på 3 år skulle till och med en student klara av att betala på det. Kan knappast hamna på över 1000 i månaden.

1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#17
Tjenare Markus.

Okej det lät faktiskt otroligt positivt detta, jag funderar på att dra till banken imån efter jobbet och kolla med dom, men det känns så otroligt pinsamt att behöva fråga, sen speciellt om man skulle bli nekad hmm

Fast jag tänkt på en sak, tänkte ta lånet på 2år och då betalar jag ca 1500:- månaden.
Sen undrar jag även om jag kan betala allt säg till sommaren då jag har pengar, alltså kan jag lösa in lånet utan några problem eller hur är det med sånt egentligen?

Tack för all hjälp. Mvh Pappi

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
14 januari 2007
#18
Tror inte att det ska vara några problem, jag kan göra så om jag vill med mitt.

1 582 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
#19
Okej vad bra, ska i allafall kolla upp det snarast som möjligt big_smile
Tack för all hjälp.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
14 januari 2007
#20
Ett hett tipps!

Seat Ibitza eller Arosa Diesel, 0,4-0,5L milen. Billiga att köpa.

Polare har en Ibitza TDI, kör runt 110 mil på en fulltank. Är snart till salu om inget annat så fort han bestämt sig om han ska ha en merca eller Octavia.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot


Sök