2956
Sök

Hård fjädring coilovers

32 Inlägg
24 april 2018
Trådstartare
#1
Hej, Var nu dags för besiktning på min golf. Sitter coilovers på av okänt märke, köpte bilen nyligen billigt o använder som pendlar bil.
Åkte på en tvåa på fjädersysyem fram och bak förändrad, funktion försämrad. Besiktningsmannen sa så att bilen var för låg och att jag kunde åka hem och höja den. Gjorde det och återvände idag, nu säger de att den är högre men att fjädringen fortfarande är för hård ( vilket de ej nämnde vid första besöket). Hur åtgärdar man detta? Vet ej märket på dom så kan inte googla upp nån instruktionsbok. Står det märke på dom nånstans tro?
Läste runt lite om att man kan ställa hårdheten uppe på dom, under motorhuven liksom. Tittade efter och hittade en mutter med en insexbult på men vågade ej skruva på den då jag är helt grön när det gäller coils.
Senast redigerat av JockeEng (24 april 2018)

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2018
#2
Det är långt ifrån alla coilovers som du kan justera hårdheten på separat/för sig själv

- - - Edit - - -
Senast redigerat av it_mutt (24 april 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

10 163 Inlägg
24 april 2018
#3
För hård fjädring var en mystisk beskrivning, för låg är ju också komiskt då lär den vara bra låg innan dom sätter det.

Vad sitter det för coils på bilen ?
Senast redigerat av Djo (24 april 2018)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

32 Inlägg
25 april 2018
Trådstartare
#4
Djo skrev:
För hård fjädring var en mystisk beskrivning, för låg är ju också komiskt då lär den vara bra låg innan dom sätter det.

Vad sitter det för coils på bilen ?

Ja de är skumt! Skulle stått på mig och frågat första gången hur den kan vara för låg? Vet ej vilka coils det är, köpte bilen nyligen och inget sades om märke/modell på dom..

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
25 april 2018
#5
40mm fjädringsväg är kravet.      Om du skruvade allt så mycket du orkade för stt höja bilen så kan dom bli stenhårda.    Jsg personligen skulle kasta skiten och köpa ett kit med 60/40 sats med dämpare och fjädrar.   Duger helt klart och mycket bättre väghållning än ett par billiga  coils.

Kör fort så hinner inget hända...

32 Inlägg
25 april 2018
Trådstartare
#6
Growe skrev:
40mm fjädringsväg är kravet.      Om du skruvade allt så mycket du orkade för stt höja bilen så kan dom bli stenhårda.    Jsg personligen skulle kasta skiten och köpa ett kit med 60/40 sats med dämpare och fjädrar.   Duger helt klart och mycket bättre väghållning än ett par billiga  coils.

Japp gjorde så, men eftersom tvåan var för att bilen var för hård och inte låg som första besiktningsgubben sa. Borde jag väl kunna sänka bilen lite mer och på så vis få mer fjärdingsväg?
Läste någonstans att man ej kan få ombesiktning pga bilen är för låg så länge den ej tex fastnar i deras lyftar osv..

Svetsare
1 177 Inlägg
25 april 2018
#7
JockeEng skrev:
Growe skrev:
40mm fjädringsväg är kravet.      Om du skruvade allt så mycket du orkade för stt höja bilen så kan dom bli stenhårda.    Jsg personligen skulle kasta skiten och köpa ett kit med 60/40 sats med dämpare och fjädrar.   Duger helt klart och mycket bättre väghållning än ett par billiga  coils.

Japp gjorde så, men eftersom tvåan var för att bilen var för hård och inte låg som första besiktningsgubben sa. Borde jag väl kunna sänka bilen lite mer och på så vis få mer fjärdingsväg?
Läste någonstans att man ej kan få ombesiktning pga bilen är för låg så länge den ej tex fastnar i deras lyftar osv..

Ja fastna i bromsrullarna med gröna bmw:n så blev bromsprov på väg istället. Dom hade inga synpunkter på att den är låg. Mer än just nämnde att den va låg. Därimot har ja fjädring trots låg så på dom punkterna så gick den igenom iaf. Är de stumt så förstår ja varför de blir en 2:a

(Bara fantasin sätter gränserna)

7 394 Inlägg
25 april 2018
#8
Tyfors skrev:
JockeEng skrev:
Growe skrev:
40mm fjädringsväg är kravet.      Om du skruvade allt så mycket du orkade för stt höja bilen så kan dom bli stenhårda.    Jsg personligen skulle kasta skiten och köpa ett kit med 60/40 sats med dämpare och fjädrar.   Duger helt klart och mycket bättre väghållning än ett par billiga  coils.

Japp gjorde så, men eftersom tvåan var för att bilen var för hård och inte låg som första besiktningsgubben sa. Borde jag väl kunna sänka bilen lite mer och på så vis få mer fjärdingsväg?
Läste någonstans att man ej kan få ombesiktning pga bilen är för låg så länge den ej tex fastnar i deras lyftar osv..

Ja fastna i bromsrullarna med gröna bmw:n så blev bromsprov på väg istället. Dom hade inga synpunkter på att den är låg. Mer än just nämnde att den va låg. Därimot har ja fjädring trots låg så på dom punkterna så gick den igenom iaf. Är de stumt så förstår ja varför de blir en 2:a

har rallydämpare på en av mina bilar, inga problem med bes


10 163 Inlägg
25 april 2018
#9
Du kanske kan lossa på inspäningen av fjädern så blir det mjukare, satte nyss på j-spec coils med skepsism på 740in för att uptäcka att den fortfarande är väldigt bekväm finns gott om fjädring och går få väldigt låg.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D


Sök