Denna bil sålde jag för tre år sedan och i söndags så fick jag chansen att köpa tillbaka den, ett beslut som jag inte ens tvekade på att göra. Åkte och hämtades samma dag, bilkärran var obesiktad så det fick bli att köra hem dom ca. 26 milen vilket gick skapligt smärtfritt förutom att jag fick sitta själv utan radio och bara lyssna på det monotona motorljudet
Stannade till i Karlstad på väg hem för lite käk.
Hemkommen med en insikt att det tyvärr hade gått ner sig lite i skick. Hade blivit dåligt förvarad så det hade gnott in sig en del skit i lacken och den verkar inte direkt frekvent tvättad som jag försökte hålla det
Det hade letat sig in lite spännande vippbrytare i panelen och en del mögel och råttbajs i baksätet och golvmattan...
In på lyften idag för att försöka fixa till så den blev körduglig. Det var lite lampor som inte lös påväg hem som behövdes putsas lite på kontaktytorna. Tog även bort dekalerna som jag störde mig på lite även sist jag ägde den. Satt även en liten Opel-blixt på frontspoilern som jag plockade bort nu.
Bytte lite olja i bakaxeln.
Vingen ser riktigt tråkig ut tyvärr, vet inte riktigt vad man kan göra åt det? Verkar som att det är färg som släpper så det kanske går att skrapa/tvätta bort?
Att ha Opelmärken i luftutblåsen var säkert skitballt en gång i tiden men inte nu längre. Tur att man har lite grejer liggandes!
Ser lite bättre ut.
Tog och tvättade av den, hade hoppats på att få bort en del av skiten men polering är ett faktum. har tyvärr inte så många bra ställen att hållas på som är dammfria så får se hur jag löser det.
Här ser man verkligen hur blekt bagageluckan är i jämförelse mot resten. Och det är rätt blekt också tyvärr..
Då är ju frågan, vad ska jag med den här till? Jag har ju redan så många bilar. Jo det är såhär att jag kommer sälja av med dom flesta bilarna jag har nu och lägga fokus på den här och den vita mantan jag har.
Jag vill också ha en som är skapligt driftsäker, inga problem och inte direkt något som kan krångla. Det är där den här kommer in i bilden.
Tanken är att köra med den till vardags mer eller mindre utan att testa nya fräna idéer och förstöra driftsäkerheten. Få tag på ett par snygga fälgar t.ex. BBS RS, Borbet A, det är inte helt bestämt men jag ska även ha ett par extra fjädrar så man kan byta till och åka lågt och bara glida.
Det som kommer fixas med nu är :
- Den går fett, ryker vid gaspådrag och vet inte riktigt varför. Det är mer svart än blått iallafall.
- Fixa diverse defekter på karossen.
- Laga den rost under som jag hittade innan det drar iväg. (Inget överjävligt, lite i en tröskel)
- Sänka.
- Troligtvis byta ratt, inte helt nöjd med den som sitter i.
- Långt framåt pratar vi nog en omlack på hela bilen.
- Slita ut allt som har med eftermonterat larm/fjärrlås att göra. Riktigt ormbo under panelen
Tack för mig!