Haj haj, jobbar på en mindre verkstad i närheten av Linköping och den senaste veckan har vi fått massa förfrågningar på vänster strålkastare till diverse VAG bilar, veckan innan var det bromsar bak.
Då vi är en Mekopartner verkstad så tar vi samma pris som mekonomen (Vi kan få köpa på annat håll med) och våran huvudsakliga syssla är ju inte att sälja reservdelar utan att laga bilar. (Ja visst säljer vi delar som vi lagar/servar bilarna med).
De senaste samtalen började vi bli misstänksamma och började kolla upp ägarna på reg nr vi fått, bilarna står inte i närheten av Linköping och vissa har varit avställda i flera år.
Det sista samtalet vi fick var vänster strålkastare på en Seat Leon 2016.
Personen som ringde efter prisuppgift uppgav sitt namn motvilligt kan jag säga,och han fundera en bra stund på ett efternamn och telefon nummer var bara att glömma (Han sa att han satt på jobbet och kunde självklart inte ge ut det).
Fick honom dock att ringa upp då jag sa att jag provkörde en kundbil (Därav behövde jag namn och nummer)
Gick in på transportstyrelsen och fick upp nuvarande ägaren, en kvinna i Örebro som vi ringde upp och frågade om hon behövde en strålkastare och fråga om hon hade gjort nån förfrågan på nån nätsajt ,det hade hon inte och vart lite oroad över att nån använt hennes reg nr utan att fråga.
Vi konfronterade personen när denna ringde upp, han sa att ringde åt en kompis och vi fråga såklart vad han hete, det ville han inte svara på och när vi fråga vart bilen står nånstans så ville han inte svara.
Han avslöjade dock att han satt i Göteborg och hade inget bra svar på varför han ringer till en bilverkstad i Linköping och frågar efter pris.
Vad fan är detta??? Mystery shoppers?? nån jävla undersökning??? Tur att man har semester och slipper det ett tag.
Är det nån som har en anning? som kanske jobbar på verkstad och får liknande samtal?
MVH/Niklas
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo