4026
Sök

Frekvens på Polisen hastigetspistol

346 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
Hej, jag undrade ifall någon vet frekvensen på polisens hastigetspistol?

finns den med här under?

0.525 GHz/+/-25 Mhz
24.150 Ghz/+/-100 Mhz
33.800 Ghz
34.700 Ghz/+/-1.300 Mhz

289 Inlägg
15 januari 2007
haha ingen aning, vad kommer det sig att du vill veta det? bygga ihop en egen och försöka sälja till polisen? tongue

346 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
nja till alla FÖRUTOM polisen... har byggt en liten modul som piper ifall den känner av någon utav de frekvensen... o nu undrade vad polisen har för frekvens...

1 893 Inlägg
15 januari 2007
Bästa och lagligaste sättet att undvika lasern är samma som militären använder för att undvika radar. "STEALTH!"
Fyll fronten på bilen med extraljus, de reflekterar inte tillbaka lasern, sätt nått för skylten som får lasern att studsa åt annat håll. Helljus är effektivt mot lasern.

En polis sa till förra ägaren av min pontiac att vore det inte för reg-skylten, så skulle de inte få avläsning på hastigheten alls på bilen.
Titta på bilderna på min bil så förstår ni själva. Finns ingen vinkel på fronten som reflekterar tillbaka nått mot polisen. wink (Utom skylten då)

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
nabil_akhlaque skrev:
nja till alla FÖRUTOM polisen... har byggt en liten modul som piper ifall den känner av någon utav de frekvensen... o nu undrade vad polisen har för frekvens...

Men det finns ju sådana vanare.. Min funkar kanon..Men det dock inte vad det är för frekvens ... Det värsta är att den piper när man åker nära svängdörrar mm.
Känner av de mesta...Även fartkameror,,, om det är några i dom big_smile Kanon bra

--Lev i går som det vore i morgon--

346 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
va har du för märke på din varnare?

Sleeper
3 084 Inlägg
15 januari 2007
behöver ingen varnare iaf märker när jag blir ju stoppad i vilketfall sad

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
nabil_akhlaque skrev:
va har du för märke på din varnare?

Här har vi den.. Kolla här på denna länken.
http://www.blocket.se/vi/10587205.htm?ca=15_s

346 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
de står inget pris,men du som har köpt kan vet priset ? big_smile

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
nabil_akhlaque skrev:
de står inget pris,men du som har köpt kan vet priset ? big_smile

Jag gav 1000:- för min-- men kolla denna länk då om du är intresserad smile
http://www.blocket.se/vi/10525274.htm?ca=15_s

346 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
tack så mycket!!!!! big_smile

kanske köper den då... men funkar den bra? o funkar den bra mot hastigetskontroller... hur långt ifrån varnar den?

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
nabil_akhlaque skrev:
tack så mycket!!!!! big_smile

kanske köper den då... men funkar den bra? o funkar den bra mot hastigetskontroller... hur långt ifrån varnar den?

Jag har haft min i ca ett halv år.. Kör väldigt mycket bil på natten då man missar kameror och polisens fartkamerer i Göteborg. Om vi säger så här: Det är lätt att gasa på en del på toma väger.. 50/70/90 vägar.. Tack vara min vanare så har ja körkortet kvar. Den känner av de nya kamerna.. och den börjar pipa redan vid ca 350 m innan du möter en kamera. Och bilden tas ca 75 m innnan kameran och framåt. Så du hinner ju lätt bromsa ner.
När det gäller polisens laser så har jag varit med om en ända gång att de har skjutit på mig och de har inte tagit mig då.. Detta var på motorvägen. Och det enda de kan gå på är dess laser som de skjuter iväg på mig och inte något eget bedömmande att de själva tyckte att de gick fort. Men jag klrara mig och jag låg i ca 130 km/h. Sen hur den reagerar på deras varnare vet jag ikke. men de hade flera polismotorcyklar för att åka för att stoppa mig. Så jag tar det som att de gick bra med min varnare...Men jag vågar inte lämna någon garnati på att de ska fungera alltid.. Men när det gäller kamerer så funkar det alltid.. Å piper det inte så är det ingen kamera i.. Jobbigaste är när man kör mitt istan..Piper hela tiden då den känner av alla butikers laser dörrar ..hehe.. Men då drar jag ut sladden..
Hoppas det har gett dig lite mer info smile
Sen kan du alltid skaffa den dyraste varianten med 18 band ..Här har du den länken:
http://www.blocket.se/vi/10181755.htm?ca=15_s

Mvh Jonas

1 893 Inlägg
15 januari 2007
Enda problemet som då återstår är att alla nya skåp har kamera. De är dock avstängda mästa delen av dagarna (Enligt polisen) men de kan slås på när som helst, så det finns en liten risk att man åker förbi, för fort just när kameran slås på. manicken börjar pipa, men det är redan försent att bromsa. "Säg OMELETT!" wink
Men vist blir jag sugen på att byta min Active GPS mot en varnare.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
15 januari 2007
Kristian_V skrev:
Bästa och lagligaste sättet att undvika lasern är samma som militären använder för att undvika radar. "STEALTH!"
Fyll fronten på bilen med extraljus, de reflekterar inte tillbaka lasern, sätt nått för skylten som får lasern att studsa åt annat håll. Helljus är effektivt mot lasern.

En polis sa till förra ägaren av min pontiac att vore det inte för reg-skylten, så skulle de inte få avläsning på hastigheten alls på bilen.
Titta på bilderna på min bil så förstår ni själva. Finns ingen vinkel på fronten som reflekterar tillbaka nått mot polisen. wink (Utom skylten då)

jag tvivlar starkt på att extraljusen skulle slå ut polisens laser,eftersom båda ljusen arbetar på olika våglängder. Men därimot om man skulle ha dioder med samma våglängd som lasern,så funkar inte polisens laser.

Diesel is the blood of satan.

1 893 Inlägg
15 januari 2007
Jag syftade på att reflektorerna INTE skickar tillbaka strålen där den kom ifrån.
flera extra reflektorer istället för en plan fin grill, som kan reflektera lasern.
Reflektorerna skickar ljuset som kommer frammifrån mot centrum av lampan, medans en platt fin bil grill reflekterar tillbaks strålen till polisens pistol.

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
Kristian_V skrev:
Enda problemet som då återstår är att alla nya skåp har kamera. De är dock avstängda mästa delen av dagarna (Enligt polisen) men de kan slås på när som helst, så det finns en liten risk att man åker förbi, för fort just när kameran slås på. manicken börjar pipa, men det är redan försent att bromsa. "Säg OMELETT!" wink
Men vist blir jag sugen på att byta min Active GPS mot en varnare.

Det är sant de...Men jag har kameror utan för mitt hus där jag bor--De är den nya varianten..De är på 24 timmar nonstopp.. Kör där natt som dag-.. och varnarn priper ständigt. Däremot den varianten kamera som är lik den nysate.."Steg 2"  Den stängs av då och då..Men de som polisen sa att den stängs av på dagen är fel..Det är helt klart TVÄRTOM. För då trafiken är som tätaste då har den på kameran. Allt för att polisen inte har tid..som det så fint heter.. att vara på plats.. På natten finns inte samma risk när det gäller olyckor. Och detta har jag varit med om.. Lundbytunneln i göteborg.. den längsta... där har de kamereror..Olycksrisken är såå stor.. men de har aldrig på..jag menar ALDRIG på kameror där på natten då jag åker förbi där varje natt efter jobbet.. Allt handlar om att förminska olycks riksen..inte för att ta folk för att det är kul på natten...Men man kanske ska växla några ord om detta till flickvännens pappa som är polis...hehe
Senast redigerat av Braather (15 januari 2007)

1 893 Inlägg
15 januari 2007
De kallas för "Traffiksäkerhets kameror" med det lurar ju ingen, möjligen dem själva då.
De har traffikmätning på hela tiden på de nya, mater traffik intensitet, medel hastighet på bilar m.m. Men tydligen enligt polisen, skallde bara vara redo för kort max en timma om dagen. (Tro det den som vill!)

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
Ja, herregud... Det lättaste är fanemej att köra lagligt big_smile

1 893 Inlägg
15 januari 2007
Braather skrev:
Ja, herregud... Det lättaste är fanemej att köra lagligt big_smile

99% av tiden kör jag lagligt. Problemet är att ibland så smyger sig hastigheten över gränsen, och poliser och kameror skiter fullkomligt i att jag kört lagligt i 10 mil, jag körde för fort förbi deras kontroll 3600:- i böter. Basta! (Kanske lite mindre böter, men ni fattar poängen.)

EDIT: Jag har haft min "Active-GPS" i ett år nu, det är inte ett hjälpmedel för att köra för fort mellan kamerorna, det är ett hjälpmedel för att slippa dryga böter ifall man skulle vara ouppmärksam.

Lets face it!
De gamla kamerorna syntes på en kilometers håll om man spanade efter dem. De nya syns på 500m. men iblan sitter man o snackar med passagerare eller i mobilen och är lite ouppmärksam...
Senast redigerat av Kristian_V (15 januari 2007)

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2007
Ja.. Det är inte gratis att åka fast direkt.. Men alltså min varnare har funkat kanon hittils.
Eller så är det så att morsan har fått en jävla massa böteslappar..Då den står på henne big_smile

Men det är typsikt att man åker lagligt hela tiden utan just det tillfället då det kommer en kamera eller en polis.. helt otroligt.. (#ler#)

Sök