3622
Sök

Nyare qashqai 2015+, bra bil? Ska man vara rädd för rost?

21 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Tja som rubriken, känns som man får rätt så mycket för pengarna, på nätet är där ariklar om rostproblem - är det så?

Vad ska man kolla efter Diesel eller bensin? AWD?

986 Inlägg
6 augusti 2018
Snartfarsa skrev:

Kör du i terräng, vintervägar eller med tungt släp?
Hur många mil per år? Korta eller långa turer?

VAG har världens bästa bilar.

21 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
candyweiss skrev:
Snartfarsa skrev:

Kör du i terräng, vintervägar eller med tungt släp?
Hur många mil per år? Korta eller långa turer?

> 1500mil/år
Kör till 98% stads trafik, 2-4 gånger per år Malmö-Falun. Inget tungt släp men drar ett mindre "flyttsläp" då och då.

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
6 augusti 2018
verkar som dom har rätt stora problem med rost..   vet inte om tillverkarna tappat allt..   kolla bara hur Vw passaterna ser ut dom har samma problem som dom hade på början av 90talet och det är fan helt sjukt...  svårt att förstå att någon är dumn nog att köpa dom rostburkarna.. men ärligt har jag aldrig sätt en rostgi Qashqai .  men skulle endå välja lite förnuftigare fordon om man inte ska köra utanför asfalterade vägar.. totalt onödigt bil storlek alla suvar i mina ögon.  blir som att sitta i en skåpbil att köra den typen av bilar men det är ju min personliga åsikt..  men som sagt googlade lite och det var ingen trevlig läsning om 2018 modell som hade en 2:A i rostskydd.. visst ny skulle jag våga köpa den 3år gammal kanske inte 10år gammal aldrig i helvete och 15år gammal bor nog alla redan på skroten utom i undatagsfall

Kör fort så hinner inget hända...

Sök