Köpte en diffuser som jag visste inte skulle passa alls så idag har den fått sig en breddning och ordentlig customisering. Nu ska den iaf passa! Slipa, spackla och lackering återstår på den senare.
Kommer göra om fronten en del på bilen så har börjat plastsvetsa lite, änsålänge hålet till dragöglan. Värmepistol är vad jag använder mig av iallafall.
Haft en ”beställa hem” och ”planera” paus men nu börjar allt landa på plats. De nya Brembo bromsarna 345mm ok etc samt ventilerade och borrade skivorna är hemkomna. Gör ett hopp från 302mm till 345mm ok. Ska prov montera i helgen med fälgarna sen ska fälgarna delas på.
Stått vid bläster maskinen nån dag för att preppa allt med bromsar inför lackering. Blir mer att ta tag i med bromsarna senare efter lackering av bilen.
Jag har tyckt att den beiga inredningen har sett dassig och billig ut och inte alls passar in i det VIP stuket jag vill ha på insidan. Har då bestämt mig att klä om allt själv. Har börjat med a stolparna, c stolparna samt växelspakskåpan. Det är alltså omklätt i svart mocka imitation. Lite före och efter bilder nedan.
Äntligen är hatthyllan helt klar. Även hatthyllan är omklädd samt alla plast detaljerna är lackerade svarta. Är väldigt nöjd och blev ett fräscht resultat om jag får säga det själv!