Motorstyrdonets hållare va rostigt och äckligt, den sitter framför framhjulet på en diesel och är väldigt utsatt för salt, sten och vatten eftersom jag kör utan plasten under motorn och fronten. (För att kunna ta av fronten med snabbfästena). Blästrade och rengjorde den samt målade den på nytt igen. Lite kvälls pill. Kommer bygga in motorstyrdonet sen så den inte kommer vara så utsatt.
Änsålänge har jag klätt A, B, C stolparna, hatthyllan, listen ovanför handskfacket samt växelspakskåpan. Har lite små grejer kvar att klä utom taket då. Taket får jag hjälp av Top’n Trim shop i Helsingborg. Har även färgat väldigt mycket plast grejer från beige till svart.
Snyggt, vad har du använt för medel då du färgat? är det plast eller tygdetaljer du färgatom?
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Nu händer de grejer här! Gjorde studie besök hos Jim Björk som hjälpt mig att kombinera min front med en front från ett annat bilmärke. Grovjobbet är gjort, vi har kapat, slipat, limmat, skruvat och klätt i glasfiber. En ovanlig syn men det kommer bli ballt när fronten är klar. Nu ska jag hem och spackla.
Igår va de dags att radera hålet i taket efter hajfenan. Kapade ut en plåtbit, slipade plåtbiten och taket och limmade sedan dit den med två komponents metall lim. Tejpade upp plåtbiten med silvertejp så de kan torka i sin takt. Ska spackla igen hålet med softflex på utsidan. Om någon vecka blir det lackering för karossen.
Kommer göra om fronten en del på bilen så har börjat plastsvetsa lite, änsålänge hålet till dragöglan. Värmepistol är vad jag använder mig av iallafall.
Kommer göra om fronten en del på bilen så har börjat plastsvetsa lite, änsålänge hålet till dragöglan. Värmepistol är vad jag använder mig av iallafall.
Har du tips på lim att använda på detaljer märkta PP-EPDM
Hmm de beror kanske på vad och hur mycket limm du ska använda. Till mitt front bygge har jag använt mig av teroson PU 9225 sf och finixa plastic repair. Vet även de finns ett plast limm som heter Scantech PP/PE. Inge billiga tuber men bra att använda och jobba med!