Growe skrev:
caromania skrev:
Chumbucket skrev:
Hej! Jag har en volvo 740 glt där lådan har pajjat på så jag måste byta den. Jag har en 240 som motorn är trasig på och en fin 740 som är fast rostad. Så frågan är passar lådan på en volvo 240 88 med b230e i en 740 90 med b230e? Och måste jag har en växellåde lyft för att plocka ur lådan?
Jag bytte växellåda på en annan bil under sommaren och då låg jag på backen med bilen på pallbockar, lådan togs ner med garagedomkraft. Skulle tro att detsamma gäller en gammal Volvo. Visst går det men inte fan är det kul. Huruvida lådan passar vetefan. Volvo är inget jag kan.
Har man en gång stått vid en lyft så är ert svårt att hitta motivation att lägga sig under en bil.skillnaden i tid är ju rejält stor.. Bytte på en 945a för några år sen från jag körde in och ut bilen då bytte jag lagret till ingående axeln så ner med tryckplattan och allt så var jsg själv tror det tog 45min första gången på säkert 10år jag meka t med skiten hade jsg gjort det på golvet hade det lätt tagit 3timmsr minst tycker mina ska ha något stadigt stt lägga lådan som går att hissa en domkraft fungerar om man bygger en lite ställning för inget roligt när den halkar av just när man var 1mm från att få dit den. Om lådorna är av samma typ alltså 5växlade eller od så kvittar det vilken låda du tar men spakstället får du byta om du tar den från 240 även medbrimgan till kardan kan skilja
Nej fyfasen det var väl ingen höjdare. Dessutom i en lada utan vare sig ljus, el eller ventilation. 30grader. Blä. Tacka vet jag Austin Seven, där väger lådorna 450gram och går att stoppa i fickan efter att man lyft upp den inuti bilen.
I nästa liv ska jag ha ett större garage med lyft.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.