En gratis Volvo 245 från 86 tas ut i solen efter 20 år i garage. Planen är att fixa det som är fel på den så att jag kan åka och besikta den :D Följ och kommentera vad du tycker :)
240-rutgrillen du köpte kommer från 81-85. De har nya fronten men fortfarande den gamla platthuven (förutom vissa modeller som har näbbhuv 83-85). Platthuven passar tyvärr inte på din bil om du inte byter torpedplåten, och den är svetsad på 240...
...men tar du bort de två fästpinnarna i grillens ovankant och justerar ut den, exempelvis genom att sätta två buntband istället för pinnarna ser det faktiskt ganska bra ut. Gjort det på min 245:a från 92. ^^
240-rutgrillen du köpte kommer från 81-85. De har nya fronten men fortfarande den gamla platthuven (förutom vissa modeller som har näbbhuv 83-85). Platthuven passar tyvärr inte på din bil om du inte byter torpedplåten, och den är svetsad på 240...
Tackar hade inte så bra koll på de olika fronterna när jag plockade den försökte testa det du gjorde men tyckte inte jag fick till det nå bra. Kanske finns det turbo grill till denna fronten också?
Tackar hade inte så bra koll på de olika fronterna när jag plockade den försökte testa det du gjorde men tyckte inte jag fick till det nå bra. Kanske finns det turbo grill till denna fronten också?
Nej, vad jag vet finns tyvärr bara ribbgrill till 86-framåt. Antingen med svart eller kromat galler. Vad folk gör är att de antingen kör den gamla rutgrillen utjusterad (som går att få till hyfsat, men kanske inte blir helt 100% om man vet hur det skall se ut) eller så offrar de en 740 rutgrill och en 240 ribbgrill från 86- och bygger ihop en. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?p=4372993
Liten stund nu sen det hänt något men nu fick jag tummen ur och fixade de lösa bromsslangarna Lös här också Svetsat dit den första biten, blir inte perfekt men tror nog det ska hålla Och sen andra sidan, första gången jag svetsar själv också med pinnsvets. Blev ändå rätt bra
Igår efter jobbet så skyndade jag mig till opus bilprovning innan dem skulle stänga. Hann måla på lite body där jag svetsade för att rostskydda lite. Denna gång så såg det fint ut och är nu besiktad för första gången sedan 1997 Känns riktigt härligt Nu står framvagnsinställning och kopplingsbyte på listan
Grattis till den lyckade besiktningen! Ramlade på din tråd precis och läste igenom det. Kul att se!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.